Friday, December 31, 2010

Jadi surirumah jap ...

aaaa tajuk pun happenning ...sungguh bukan aku! hehehe ...tapi hakikatnyer, since aku cuti 23rd aritu, aku dah jadi macam surirumah sepenuh masa ...jaga the boys, kemas mengemas, laundry men-laundry and masak memasak ...yepppp, dah lama giler dah tak masak ...selalu nyer aku nie masak kat kedai kalau turn aku masak ...tapi kebiasaannya mak aku yang masak (the advantage of having my mom staying with me) ..so, mak aku kata since aku cuti tu sila lah masak hehehe ....

aku belek2 buku resipi yang berlambak kat rumah ...utk carik ilham! sebab cuti panjang, macam2 resipi dah dicuba (dengan nada exksyen!)...daging masak rempah (lupa ambik gambar!), sweet sour prawn. steamed fish ala thai ... mak aku suka sebab dia tak yah masuk dapur LOL

sweet and sour prawns


pagi tadi plak aku masak roti jala for breakfast ....yummy yummy ....geram aku sebab acuan tu cam sekat2 ...flow tak brapa elok .....rupa takde lah sangat tapi rasa cun! tambah plak dicicah ngan curry yang mak aku buat (kari yang aku buat semalam basi - satu periuk kena buang!)


simple curry for brunch

tapikan, masa nie lah aku respectkan semua surirumah ...org selalu kata mereka nie takde kerja ..but in reality banyak ooo kerja surirumah ...aku yang buat benda ala kadar ajer pun terasa letih .... aku even kata kat mak aku yang i will not be able to do all the household chores kalau sorang2 ....berat tugasnyer ...penat akak!

3 comments:

fendifid said...

camne la kari boleh basi...mesti kari tak cukup garing dah masuk air. apa kisah rupa roti jala tu kan...asalkan rasa mantap.

Ejin said...

hahaha ...tu lah, rasa mmg ok cuma rupa ajer aku tak berkenan ...and my mom said the same thing biler tengok satu periuk basi semalam ...

Liz Duan said...

tak simpan dlm peti ais ke?