Thursday, December 9, 2010

ceramah motivasi by Dato Dr Fadzillah

Last week aku kena attend ceramah motivasi ...mmg malas nak pi tapi sebab nama dah masuk dalam list, akak redha ajer lah ....plus biler citer kat fendu and liz, dua2 kata i should go ....kata nyer penceramah nie best ...aku tak pernah attend, cuma tengok his ceramah kat tv masa dok tukar2 channel ....


Haji (he insisted dipanggil haji rather than Dato) kat sini for two days ...aku attend yang hari ke-2 punya ceramah ...ke arah pekerja terbilang ...something like that ...menekankan the need for us to change, and embrace changes ...make sense sebenarnya ....in order to transform, we need to know ourselves ...kena tahu apa kelemahan kiter, bukan setakat tahu tapi mahu berubah ....make sense kan...bak kata kak long, jgn ada sifat prasangka buruk ....words to that effects lah ....


the ceramah tu was not boring at all .....tak terasa actually satu hari kat situ ....dewan penuh ....


Tijot and Kiky ...sempat posing LOL

In between sessions tu, we all lunch kat Rumah Uni Restoren ....food was nice! and environment pun ok ...cuma kena menapak in the hot sun for a bit jer lah ....




and last but not least, biler abis ceramah ...berebut org naik stage nak mintak autograph Hj Fadzillah ...and to take photos with him ....aku pun naik jugak LOL ....


Akhir kata, ingat lah kawan2 ku sekelian - what goes around comes around, jadi buat baiklah selalu ...jgn buruk sangka kat org lain ...and always ready to change to be a better person ...org yang tidak berubah atau tidak mahu berubah itu umpama org yang sudah mati ....ceeewahhhh, aku hafal script Hj Fadzillah :-)

5 comments:

Eat said...

Wah wah wah!!! Sebijik cam Fadzilah Kamsah..

Aku pun pernah kena paksa attend ceramah dia ni.. Not bad jugak kan?

Liz Duan said...

best nya dapat attend ceramah macam ni...

Eat said...

Aku attend dah lama dah, dlm 2007, time tu takde lagi tv series dia, so jakun jugak ler.. hahahaha!!

fendifid said...

Lupa ke nak mention law of echoes? Memang best dpt attend seminar macam ni.

Ejin said...

best jugak, walaupun initially pergi sebab terpaksa :-)

Fend - dia tak mention pun law of echoes aritu ...dia mentioned pasal fruits tu ajer