Thursday, December 30, 2010

Lunch at Kim Bay, Kuching

Alooo ...apa khabar semua??? aku sekarang nie sedang joli sakan ...cuti since 23rd aritu and still have 4 days lagi utk joli and do nothing hehehehe ....tadi ingat nak buat posting pasal Christmas holiday ..tapi gambar still tak download lagi lah ...and then jumpa these pictures ....taken a few days before aku cuti ....as usual, since takde kerja sangat, we all suka merewang ke Kuching utk lunch ....

Bemen dah lama ajak pi makan kat Kim Bay  nie - it is actually a Macau-HK restaurant, specializing in dim sum dishes gitu ....so, tak dapat pi HK, pi makan kat HK restaurant pun jadi lah LOL ...anyway, we went to the branch kat tHe Spring ...tempat wajip kami hahahaha ...and as novice, aku ngan Chris ikut ajer apa yang disuggest oleh Bemen (yang mmg a frequent customer) ....and top of the list yang dia cadangkan is this pau ...aku lupa nama benda nie lah ...


it is yummy ...especially dimakan biler piping hot!

Inti nyer susah nak describe ...tasted macam lemak manis gitu and a hint of telur masin punya flavour ...sounds yucky kan? but the combination of those flavours are yummy! bak kata Fendi - harus di repeat! LOL

 yang nie aku ordered - mushroom in beancurd rolls ...sedappppp dan mantappppp ....


 as for the main dish, masa tu aku ordered 3 flavoured chicken set - sekali ngan air and soup gitu ...a bit too sweet for me ...but ok lah ...next time aku akan try dish lain plak ....

our drinks - iced lemod tea and jasmine lemon tea ....

for first try, ok jugak makanan here ....definitely akan ulang tayang kat sini :-)

P/S lizz- aku tahu ngko sedang dalam pantang, jgn terliur sudah :-)

5 comments:

Liz Duan said...

jahat ehh siap ada note utk aku ya...akak dah turun ke 55kg from 63kg dlm masa 19 days... :)

fendifid said...

cam sedap je pau tu...gebu. tapi inti tu apa ekk?

Ejin said...

sedapppp ...inti tu aku pun tak tau nak kata ...cuma ada that sweet, salty taste ...hehehehe ..

Eat said...

Nice pau.. tapi kenapa kaler dia kuning?

Ejin said...

alaaaa ...sebab chef tu nak guna kaler kuning le kot LOL ...