Monday, June 27, 2011

anak kura kura

sungguh mengejutkan!!! Mak aku dok sidai baju kat belakang biler dia nampak from ekor mata dia something moving dekat kaki dia ...dia kuis kuis but benda tu tak gerak2 dah ....dia kan kepoh (nampak nyer aku mewarisi gene kepoh itu daaaa)...bila mak aku belek bendalah tu, dia jumpa anak kura kura ....


serious, terkejut kitorang biler mak aku cerita ....sebab mak aku mmg bela 11 ekor kura2 kat small "pond" kat belakang .... and mmg selalu jumpa telur kura kura kat laman belakng...but so far tak pernah ada yang menetas ...let alone jumpa yang alive ...hehehehe

nie bukti nya ....sebab takde pellete kura kura we all bagi bread ajer ...tak dimakan plak ...so, now dah beli pellete makanan kura kura, baru dia berselera ....

kecik jer ...by the way, mak aku namakan kura kura tu Dimas ...nama karekter dalam one of cerita sinetron Indonesia yang dia dok tengok dulu ...LOL

sekadar gambar hiasan ...masa Al first time nampak kat laman belakang ada kura kura ...way back in 2009

4 comments:

Liz Duan said...

kecik nya Al masa tu

Ejin said...

yes - dia kurus and very the chekeding masa mula2 start tinggal ngan aku dulu ...he was 2 at the time ..and jenis tak makan ...now dah ok sket bab bab makan tu ...but since 3-4 weeks ago dah start tak nak makan lagi ....how ehh to encourage kids to eat?

fendifid said...

kena bagi dia makan benda yang dia suka sampai dia boring.

fendifid said...

keciknya anak kura kura tu.