Friday, June 24, 2011

Balik Kampung Part 4: Budak zaman sekarang

Budak zaman sekarang ni budak2 celik IT semua nya ....semua mainan berkisar ngan teknologi ..LOL so, masa balik kampung aritu, we all have to angkut all of our creature comforts ....kena 3-4 kali lah gi ulang alik antar barang kat kampung ...antara nya antar TV, DVD player (malas nak tinggal kat kampung coz we all tido rumah panjang pun sekali dua ajer setahun), lappy, broadband, etc etc ....punya lah jakun nyer we all, angkut cam nak pindah ...in fact, mak ketua kampung cerita kat we all yang they all thought kitorang nak buat jamuan besar2an ...like kenduri ke apa ke sebab angkut too many stuffs .....siap kata, ntah2 nak buat kenduri kahwin (aku le org yng diorang ingat nak kahwin tu!) ....biler masuk rumah we all, baru they all realised semua tu utk kegunaan sendiri ajer LOL

adik ngan tv kecik dia ...that was actually tv adik, hadiah mummy for his first birthday LOL ...

tapi entertainment yang paling "laku" adalah my mobile ...hahahah sebab ada game Angry Birds ....both Al and adik suka nar main game tu ...so, fon aku jadi mangsa! The good thing was that biler depa buat muka or buat perangai nak merajuk ajer, aku serah ajer fon tu kat diorang ....terus terpegun and distracted ...and aku pun boleh continue ngan activity joli aku LOL

masa nie Al guna fon mummy utk main game ...kitorang sibuk tengok activity kat sana, depa asyik nak ajak balik sebab nak tgk tv...so, we all soh main game ajer...terus senyap dua dua LOL

sampai berkerut2 dahi nak concentrate ngan Angry Birds ...aku plak, sampaikan org panggil nama aku utk menyampaikan hadiah pada malam tu pon tak dengar ...penangan teknologi lol


Abang tunjuk eksyen ...tunjuk skills le tu!

selain itu, mak aku punya sibuk guna kan teknologi nie ...hehehehe org2 tua zaman sekarang pon sibuk ngan handphone jugak ..yolah ...nak berbual2 ngan anak2, especially those yang tak balik masa musim perayaan ...yang jauh di perantauan ...


gaya my mom masa dok bersembang ngan my sister on Gawai morning

Beza sangat2 ngan zaman2 aku muda2 dulu .....dulu2 kalau nak main pun, aku ngan adik2 aku akan main kad ke (ginrammy paling fav) ....tapi the good thing was that, aku tengok budak2 nie pun masih geng ngan org lain ...walaupun main game, tapi interaction ngan org lain tetap ada ....

5 comments:

fendifid said...

apa kata nko beli van aje...next time balik angkut sekali je. tak payah nak 2-3 kali.

suka tengok xpresion muka adik tu...cam ye ye je concentrate

Ejin said...

hahahaha perli nampak LOL ...

Liz Duan said...

budak budak sekarang kan...sebok dgn phone, computer etc etc

Ejin said...

tu lah ..and cepat tangkap plak tu ...my phone dah tak selamat ...diorang akan ambik utk main games ....phone kena letak kat tempat yang tinggi ...and pandai memilih plak tu, phone my mum yang bukan touch screen tu diorang tak nak...bagi pun tak nak ambik! melampau kan ....

fendifid said...

mesti la nak yang canggih manggih