Sunday, March 4, 2012

Makanan aka Food

Ewwwwwwww semua takde mood berblogging ke? Cam haus je aku tengok blog vogue kiter ni. Abang Ngah pun sama jugak...tapi ku gagahi juga melawan memalasan melampau...buat jugak la posting pasal makanan. Biar berseri blog ni dengan photo photo makanan...apakah?
Fid dah terror dah masak ketam telur asin...ambik resepi kat surat khabar. Dulu dulu aku tak berapa sangat dengan ketam ni...sebab biler makan aje lelangit gatal. Tapi kalau Fid yang masak...so far aku makan tak gatal langsung. Alhamdulillah. Senang bangat rupanya nak masak ketam telur asin ni.
Ketam masak lemak cili api pulak all time favourite kat umah mak aku...FIL aku pun suka ketam masak lemak cili api ni. Isi ketam tu pedas pedas manis berlemak....Ewwww. Menarik tertarik da bomb.
Bihun tom yam...tapau kat kedai Thai kat Ampang Point. I personally rasa tom yam kalau nak sedap...beli kat kedai thai. Kalau bukan orang thai punya tom yam...selalu dah di Malaysianisekan. So kureng sikit. Ada tu tom yam putih cair macam sup...pelik gamaknya. Yang tom Yam ni...terbaik...seafoodnya banyak...ada udang...sotong...lala dan isi ikan yang tak hanyir...tu yang penting. LOL.
Kan Liz dah beberapa kali buat posting udon black pepper...so aku pun order la udon blackpepper...nak rasa cam ne rupa udon black pepper ni...tapi yang ni fail la. Too salty and a bit rasa masam masa sos dia. ada letak lemon juice kot. Kena la tunggu next trip ke Kuantan gi makan udon kat Swan.
Still the best...simply the best....RIbs....kat Tony Romas. Sedap meletop letop. Cakap pasal the best...teringat lak klip lisa tanya husband dia soalan romantikus tu...pastu Yusri jawab your are special you are the best bla bla bla...

Tapi ribs ni memang special and ribs ni memang the best. Boleh?
Caesar Salad with crispy chicken...everyone favourite...saladnya rangup...sos nya sedap mantap...and chicken crispy tu memang terbaekkk.
Kat menu kan tulis TF recommended...tapi aku tak berapa gemar...aku baca ada letak tomato..ingat cam bolognese style...sekali macam mi kuah la pulak. the chicken breast tu sedap. Next time tak nak order lagi la yang ni.

Tadi gi kenduri kat Denai Alam Shah Alam...ada kambing golek. Takde pulak aku teringat untuk ambik gambar. Yang aku ingat ambik pinggan layan makanan yang banyak tu...sedap sedap. Caterer from Kelang.

Oklah...aku nak bersiap...nak g ronggeng. Nanti kita cerita lagi...pasal makanan jugak...sebab makanan best. Boleh mengenyangkan dan release stress. LOL.

4 comments:

Ejin said...

adoiiii ...perlu ke tayang gambar ketam???? buat org terliur ajer

Liz Duan said...

nampak yummylicious masakan fid.

fendifid said...

Yg ni pre mengetam sebelum kenduri ketam kat bangsar. Tunggu nko free je biler boleh g serbu mengetam.

Ejin said...

ibu ketam dah terliur sebab lama nar nak tunggu Bangsar Seafood untuk mengetam