Wednesday, July 25, 2012

it's ice-cream time uolllssss

masih lagi bertemakan makanan hahahaha ....mcam tak biasa kan, blog nie memang takleh dipisahkan from its posting on food ...umpama laut dan pantai, umpama fendu ngan kebab UK nya, dengan macaroon nya, ngan Harrods nya, umpama Liz ngan sotong goreng telur masin, umpama ita ngan lasagne nyer, umpama aku ngan McD double cheeseburger nya ....so saling berkait rapat le ....

Anyway, focus today is ice-cream .....


budak kecik nie peminat ice-cream nombor satu kat rumah aku ....always mintak ice-cream ...selalu ambik mat kool ajer, or plain vanilla flavoured ice-cream ....dia tak suka yang ada chocolate topping or yang ada nutty flavours ....masa kat KL aritu, dia suka sangat gi Jusco Setiawangsa ...ada ice-cream kat area food court tu yang harga RM5 ...cone tinggi ...dia boleh abiskan chocolate ice-cream itu dengan senang nya! Tapi comot tu jgn cakap lah ....memang over comot ....

melampau mak aku boh towel kat baju dia hahaha ..aku baru perasan!

and kalau kat Kuching, one of his favourite is McD sundae ...just plain vanilla sundae ....suka sangat ..kalau dapat tu, dia akan peluk aku berkali2 sambil kata thank you mama .....

foto lama .... during one of our lunch trip to McD ..dia nie memang peneman setia aku kalau gi McD

tapi masa kecik2 dulu, aku minat sangat ice-cream buatan sendiri ...mak aku selalu buat ....korang pernah buat tak? alah, yang bancuh oen cordial ke asamboi ke etc and masuk dalam plastik and freeze it ...semua tahu kan??? kan??? kan??? my fav dulu was ice-cream milo and aiskrim asamboi ...

gambar hiasan ..... from google...

dulu2 masa sukan kat sekolah, mak aku and a few moms would bring some of these untuk dijual ....harga seposen or dua posen jer ...memang laku abis hahahaha ...adik aku plak dok promote amongst his friends, kata beli lah aiskrim from my mom hahahaha he was darjah 1 ke 2 at that time .....

lama tak buat ice-cream nie ...nanti nak buat lah, bagi Al rasa :-) butr right now, my current favourite is Wall's Fruit Salad Ice-cream ...yummy and soft and not sweet ....tapi yang always ada kat freezer kitorang is ice-cream potong kacang merah and pulut itam ....and of, course vanilla ice-cream for Al

4 comments:

fendifid said...

Kat harrods ada ice cream bar yg sentiasa penuh dengan orang. Of course mahal la kan. Nampak pun menarik cuma x pasti halal ke tak. Tunggu pergi sana dengan keluarga nanti nak try. Apakah?

Ice malaysia tu memang yg famous ialah asa. Boi. Aku suka jagung dan kacang merah jugak.

Liz Duan said...

kacang merah kita suka jugak...tapi ice cream buatan sendiri tu tak elok lah..my boys mmg akak pantang ...tapi at times dia org beli jugak sebab ada neighbour jual dulu...kalau choc or vanilla tu ok..

fendifid said...

Ice cream buatan sendiri tu kalau guna air masak bersih no hal. Kalau air kurng beraih tu yg takut batuk. Tapi sedap mkan kalau time pan*s terik.

Ejin said...

yup, kalau sendir buat kiter tahu guna air masak etc ...yang nie aku makan kalau mak aku buat ajer ..kalau beli from orang memang a big NO NO ...