Monday, July 23, 2012

Responsible elder brother

Kisah lawak masa aku tinggal bertiga ngan Al and Adik last Saturday. My parents balik kampung and Jane and my brother dah kerja ...Jane shift petang, whilst Dom kena entertain client dia gi buka puasa (heaven jer kerja dia di bulan Ramadhan nie!) ..anyway, maka yang ada kat rumah just the 3 of us ...

terjangkit penyakit Fendi - gambar hiasan - tiada kaitan ngan cerita lol


Pas aku setelkan dia berdua - mandi, makan etc, aku biarkan lah dorang depan tv ...adik tengah nenen coz masa aku nak bagi makan dia tak mau ...aku tak nak tinggalkan dorang kat bilik bawah whilst aku mandi kat atas ...so, aku mandi kat bilik my mom jer ...but before that aku pesan kat Al - be a good boy, and jaga adik ...if anything happen call mama ....ingat kan nak mandi cecepat lah kan ..sekali Ad jerit2 sambil ketuk2 pintu

                 Al: Mama ....mama .... cepattttt ...idung adik darah ....

                 Me: (tergamam kejap) ...betul ke Al?

                Al: betol Mama ......come quick, Al will show you ....sambil ketuk2 lagi kuat 

               me: terus panik and get into my robe dengan shampoo masih meleleh atas kepala .....

sampai living room aku tengok adik ok jer ....siap goyang kaki, kyusuk tengok tv ...aku tanya lah Al mana darah nyer ...and he pointed kat tepi idung adik .....rupanya ada scratch sket sebab kuku adik sendiri masa dia garu idung ....aiyooooo panik aku .....

But moral of the story: he really takes his responsibility seriously ..hehehe ok lah tu kan ...told my parents what happen, semua panik till i said it is not darah kat lubang idung, but more like from a tiny scratch tepi idung ..tapi Al drama queen sungguh hehehehe

4 comments:

fendifid said...

Bagus AL..boleh di harap. Tapi panicking la kejap biler orang mention darah ni.

Ejin said...

tu la pasal ..kata darah idung plak tu ...aku bayangkan lencun baju ...thank God it was just a scratch :-)

Liz Duan said...

Adoi cite pasal Al letak gambar ketam ...ap tu???? trauma aku...
Bagus Al...responsible...two thumbs up!

Ejin said...

Hahahaha kan dah kata, jangkitan virus fendi ...gambar tak menggambarkan cerita :-)