Tuesday, July 17, 2012

Kid's Adventure

Bukan semua aktiviti aku berkisar ngan makanan tau ....most of it is makan makan tapi ada gak aku buat aktiviti lain ...especially the last week in KL aritu ....aku jadi babysitter berhemah ...coz my brother and SIL dah balik Kuching, but the kids stayed on with us ...kalau the kids balik ikut dorang pun takde orang jaga coz my parents masih kat KL, so the kids have to be where ada orang jaga .....

Al and adik agak tak selesa kat KL ..maklumlah adik aku dok apartment ...so, sana sini macam berlaga vontot semua orang ....and plak tu ada baby, so they have to reduce bising etc ....so faham2 ajer lah, ada time ok, ada time KO ...so, to reduce stress semua orang aku selalu bawak Al kuar ngan aku ....macam2 le aktiviti kitorang ....yang paling dia suka was biler aku bawak dia jalan2 ...kitorang gi rumah Uncle Fendi masa besday Tasha ... i think he had fun ..dia cam menyelit sana sini jer ...and he met Aunty Ita ...dia suka kereta Aunty Ita kata nya LOL ....and he made one observation: Al kata Aunty Ita is nice ...suka ketawa ...hahahaha sounds familiar guys? tepat sekali kan observation part ketawa ituuuuuu .....

Al ngan birthday girl

most petang aku bawak dia lepak kedai mamak not far from apartment adik aku ...hahahaha dia suka tengok orang buat roti nan and tebar canai ....balik rumah siap mengajuk tu! maklumlah kat sini dia jarang2 sekali dibawak ke kedai mamak :-)

muka bangun tido nie! Dia cranky bangun tido, aku ajak lepak makan roti pisang ...and my dad pun nak ikut jugak ...kat sini dia jarang2 makan macam nie ..malam tu abis roti tu dia makan sorang ...macam mama dia hahahaha


Pagi-pagi plak aku bawak dia gi playground ...memang takde orang kat playground pagi pagi, so we have the place to ourselves ....kalau petang jangan harap nak dapat swing, coz too many kids akan converge kat sini ...

ekkk kebetulan pakai baju kuning nie jugak lol ...baju nie his current favourite, asal kering jer pakai ...aku belikan kat dia masa gi Singapore ngan Liz aritu 


dah makin berani ....mula2 dia takut sebab tak biasa naik swing, selalu naik slide ajer ..kat sini slide rosak, dan berlubang ....

since Al suka sangat tengok Chuggintons and Thomas and Friends, aku decide nak bawak dia naik LRT ...dia pernah naik dulu2 tapi masa tu dia kecik lagi ..maybe tak ingat kot ...this time round alang2 dah ada kat KL, aku bawak le dia gi KLCC one fine day ngan my dad ...dia punya excited tu tak terkira ....sengih memanjang dalam LRT hahahaha ....



then aku kesian tengok adik plak tak naik train ...so, my mum kata bawak le adik pulak ...ngan my mum sekali ...and the very next day tu gi lagi ....and adik was so thrilled naik LRT sampai tak nak turun ...jenuh aku pujuk dia turun train biler sampai Wangsamaju aritu .....tapi masa gi ngan adik tu tak ambik gambar coz the LRT was a bit crowded ....takpe yang penting both had fun naik LRT ....now dah sampai rumah, pintu almari aku dok jadi pintu LRT dikerjakan oleh Al ...dok open close open close jer ....

3 comments:

Liz Duan said...

Bijak Al...nampak kan main features of our dearest Ita..

Nampak Al dah besar kan?hemsem je dia..berapa dah umur sekarang Ejin?
Nasib baik ada Al utk bring Mama Ejin to other activities than eating...

fendifid said...

Ha ha...kalau al takde ejin every makan makan je

Ejin said...

Al turn 5 masa kami kat KL ...tapi dia still silap sebut kalau org tanya how old are you ..automatic dia jawap 4 hahaha