Thursday, January 28, 2010

Perihal makanan ...

Biler aku belek2 folder gambar aku this month, mostly gambar food ...biler aku kuar ajer, aku tangkap gambar food ...aku tak byk berjalan this month, tapi nampak gaya nyer (as evidenced by the photos) byk pi tempat makan le kot ....nie tak leh jadi ...aku tak nak ikut jejak langkah abang ngah yang mmg sinonim ngan makanan ....kan ..kan ...kan ...

Yang nie, kawan2 semua ..is what we called Wantan Noodles ...wantan yang inti nya udang. From my observations as well as from my discussion ngan kekawan, actually wantan in every place is different ..kalau kat KL (or rather in Semenanjung) wantan noodles is different from wantan noodles in Sarawak ...




and nie plak is one of those dessert or pencuci mulut ...called Grandma's Plum something something ..aku lupa lah nama betul dia ...but taste like asamboi (which is plum kan?)...chinese-influenced punya dish ...



Aku order plum dessert-ish thingy nie sebab gambar kat poster and menu dia nampak cantik ...tapi rasa dia not to my liking ....so, will not order this again ...

and this one is one of the noodle dishes kat SRC ...lupa nama nya sebab bukan aku yang order...hehehehe



 and last but not least, mee jawa ....sedap yang nie tau!



So, ada sapa2 yang terliur tak? hehehehe ....tak tau le korang macam mana, tapi in my case, aku akan makan...dan makan ...dan makan lagi biler stress ..and at the moment tahap stress aku mmg tinggi sebab aku busy ..banyak datelines ...huhuhuhu ..so, lepas nie akan ada lagi lah posting pasal makanan ...better cakap awal2 sebelum kak long complain kata aku dah jadi mcm fend sebab asyik buat posting pasal makanan ...

6 comments:

fendifid said...

cikgu BM kata karangan nko ni tak selari. perenggan 1 macam tak nak asyik makan je...siap perli aku tu.

tapi perenggan akhir kata akan makan dan terus makan.

conclusionnya...teruskan buat posting pasal makan. sebab sedap sedap nampak makanannya.

Ejin said...

hahahaha ...aku tak nak makan (aka melantak) tapi cannot help it ...kah kah kah does it make sense???

Liz Duan said...

apa punya mee jawa ada ayam goreng ni??????
marah org jawa ni....

Ejin said...

yang letak ayam goreng tu is mee jawa special kata nya ...aku makan ajer ..

fendifid said...

lawak lawak...aku dgn fid tengah baca sama sama posting ni...pastu aku cakap kat fid apa hal pulak mee jawa ada ayam goreng ni? sekali buka komen...kak long komen benda yang sama...kah kah kah. first time aku tgk mee jawa ada ayam goreng.

Ejin said...

mee jawa tak ada ayam ke??? khehehe mee jawa Sarawak style ...