Tuesday, January 5, 2010

Alasan budak zaman sekarang

Hari nie hari pertama aku ngajor pada 2010 ..last week sepatutnya dah start class tapi akak cuti ..so class last week cancel. Today - kira 2nd week lah ...and guess what daripada 15 yang register cuma 8 yang datang ..and ada berbelas lagi tak register ..tak tau le..aku dulu cuti2 jugak tapi biler register always on time ...walaupun kekadang tu aku ambik flight pagi hari registration to go back to KL masa PPP dulu ....budak2 zaman sekarang mentaliti kira out ...payah benor ...byk alasan!

Alasan paling koman - Ms. saya naik Airasia, tiket mahal masa tu jadi saya balik seminggu lewat (tapi beli mobile fon, berpoya2 boleh ...apa kes???)



anyway, this semester aku akan mengajar lain dari yang sebelum nie ...most assignments will be submitted to me secara online, then instead of pop quiz kat kelas (and daripada aku sibuk photocopy kertas quiz) I am going to upload my quizez online, ask them to do masa kelas kat computer lab, and the marking/marks will be auto-generated by the computer - canggih tak akak???? hehehehe ...la nie semua notes aku upload online ajer - takyah nak print! and notice and announcement pun our Faculty buat on fakulty's facebook ajer ...kalau tampal2 notis jarang budak2 nie nampak ..kalau kat FB senang sket ..diorang kan generasi Net-gen! and before Fend tanya, yes aku ingat nak buat contest entry HP tu ...future of education! tapi sempat ke idak tak tau le ...

7 comments:

fendifid said...

canggih canggih...berpinau la duduk depan computer nanti baca assignment student.

Ejin said...

yang quiz tu auto generated feedback - computer akan bagi aku diorang punya result ajer. I dont have to do much ...

Misbehave said...

buat la ejin, mana tau menang laptop. *chaiyok chaiyok*

Liz Duan said...

seme computer savvy...budak budak ni the very the OUT lah!

Mard said...

i'm all in with doing the quiz online but kene monitor jugak when they're doing them, or they will just tiru meniru... hehehe

Ejin said...

no chance utk tiru ..sebab quiz tu are scrambled ...tak akan sama with the one next to them ...they will do it at the same time in the lab. Kalau tiru jugak, dapat telor le jawapnya ...

Ejin said...

Misbehave - hajat di hati mmg nak buat, tapi masa mcm takde. Sampai rumah ajer dah sibuk layan my nephews ...hehehe byk alasan i kan? kah kah kah ...