Monday, January 18, 2010

nasi lemak ala ejin

kah kah kah ...aku cakap kat last posting yang aku kata nak buat nasi lemak for breakfast, and hari nie ada le org tu email tanya "ejin - posting nasi lemak mana?" ...apa, dia ingat aku tak jadi ke buat nasi lemak tu???? helloooo aku buat ok!

Plan asal nak makan nasi lemak for breakfast ...dah aku bangun lambat, then pi uruskan budak2 tu mandi, makan semua (aku take over jaga budak so that mak aku takde excuse nak sibuk buat kerja pagi sunday) ...then kol 10.30 baru start masak ...jadinya me and my mum had nasi lemak for brunch ajer ...my dad tak merasa nasi lemak tu sebab dia pi balik kampung ...nak jenguk kebun katanya ...



walaupun presentation tak cantik, ini semua masakan air tangan aku sendiri ..



and the sambal ikan bilis .....bak kata fendi, guna ikan bilis langkawi gitu hehehehe...sekian lah kisah nasi lemak ala ejin ..

P/S jangan tanya bila aku nak buat pudding ok ...belum terbuka ati aku nak try resipi pudding tu :-)

7 comments:

fendifid said...

4 thumbs up...two from me...and two aku wakil dari kakak nko kat shah alam yang haus tu.

Liz Duan said...

wakil aku?

Eat said...

Takpe Ejin.. you have my TRIPLE thumbs up dari Shah Alam.. *ignore ajelah wakil aku dari Keramat tu*

Ejin said...

kah kah kah...giler teruja aku ngan pujian korang semua! terima kasih terima kasih ....sampai akak kat Shah Alam tu pun muncul utk bagi komen ...

fendifid said...

kah kah kah...dah kena jadi wakil baru menjelma dia tetiba.

tapi tetap haus...till now takde family photo dari dia untuk kita tepek kat blog ni. kena mintak from richie kot...roger roger richie...roger. Are you there?

fendifid said...

ooops lupa...kak long...nko setiap hari komen sendiri...tak payah la aku nak wakilkan.

Ritchie said...

keh keh keh.... sori ketinggalan
fendi: bab-bab meng'update' ni aku serah kat Eat je la.........aku tukang baca dan komen bila perlu je HAHAHA