Friday, May 4, 2012

Conference in Singapore

Tajuk aje "conference:" but no picture related to it...
Ejin, mana ada banyak gambar kedai kedai kat aku...sikit aje.
Anyway, hello semua and salam jumaat...akak agak tension kerja hari jumaat ni coz weekend mood is all over me...had my tax and treasury meeting this morning...i was like suffocated right after that and terus malas tak terkata....too much lah sampai to the extent i actually asked myself if i can handle all this....ok itu lah sikit kisah "hari hari kerja" bosan kan?

I will be in SG again next week....bohsan tahap nak muntah!
So ok let me write about my recent trip to SG with my dear BFF Ms Ejin...ok here we go again the Marinabay Sands shopping mall...my gambar actually dari ejin jugak wahahahha...she definitely takes better pictures than me.... :)
 Ok we went into Dior....pegang --try--tanya harga---then letak--then pegang --try--tanya harga--then letak...rasa rasa sakit hati tak the sales person tu????
 Then we went into Gucci....same thing...did it all over again...sometimes when i came to my senses kan...apa lah guna bag banyak banyak ni..for the past few months, i have been using 4 aje...office is my black RAUOL, then weekend either the DKNY or the COACH...then sometimes the CK..yg lain terkeperuk dalam lemari....nak tukar ikut outfit pun malas jugak kan? i wonder kan those ladies yg beratus handbag tu especially those yg duit duit terlebih tu kan....yg siap berebut dgn Beyonce who get teh latest LV tu....do you really need all those???
But still it is nice to have one white handbag ha...ha..ha...apa aku cakap tak serupa bikin kan...i am only human, peeps! ha..ha..message tadi untuk my Mr Hubby :)
 Then after a few shops....masuk pulak LV...this is one art gallery....teh walkway to the actual showroom tu ada all these art work and its earlier designs kot....same thing again...amik-try-tanya harga and letak balik---tak de kerja kan? Memang pun tak de kerja ha..ha..


 My dearrest Ejin...the truth is macam tak sangka that we can have this "vacation"...So glad to have you with me...walau pun daily we whatsapp but to ctach up face to face is priceless...suka sangat..nanti bila senang boleh ikut lagi kan?

This was Day3 kan? lapar sangat pusing sana pusing sini...semua "no pork no lard" ada satu aje kedai halal but selling ayam penyet....adoiiii tolong lah ayam ayam penyet ni tak erti akak nak suka...ada satu kedai tu selling char keoy teow...so I asked "do u use pork"...aunty answered "got...got...got...tehre no pork." and showed me that ayam penyet...erkkkkkkkkk...finally we ended up with yong tau fu..i was so lega...ejin dah had 2 meals before this...during her hop on hop off activity tu...ha..ha..

 Told u ejin took better pic...kalau akak yg tangkap ni tak tentu lah nak include marinabay sands tu...
 Actually i have not taken rice for the past 2 days...except for some sushi served by the conference...and we made our way to TomYam express for rice...amik aje lah whatever yg seafood...pheww lega dapat nasi...the very the melayu kan? I am and proud to be one....


 Below are some pictures of the hotel ...very nice...but I still prefer Royal Plaza for being Halal...:)


 Ok...why showing the fingers...my dearest friend ni kena temberang dgn minah saleh mana and bought manicure kits for SGD100...i was like "OMG"....ada lah lotion and what not...but SGD100 is way too much lah...itu akibatnya tak berjalan with a finance madam like me :)..ha..ha..ha....Jalan with me ended up with some heels and some "skinny" stuff...PS: jangan lupa gi potong.....and all on discounts....shopping dengan berhemah... :)
 Last but not least...whatsapp-ing while staying in a same room...
So once again thank you so much for joining me during my tax conference, love having u around and would love to do it all oevr again :)

3 comments:

fendifid said...

Memang xde keje la tu la kuar masuk kuar masuk butik tu. Fid dgn aku masuk sekali aje pastu cam seram. Kalau kat harrods x terasa sgt sebab semua designer stuff tu elok je display sectionby section.

Eat said...

Posting Liz membuatkan aku gelak sorang.. esp that part pegang-try-letak tu. Tak tahan!

Yup Ejin pics are better..

Ejin said...

hahahaha gambar aku bangun tido pun ngko letak lol

same here...it was very nice catching up ngan ngko liz .... pas ni mintak kat Grace soh antar ngko ke australia plak ..aku nak join hehehehe