Tuesday, May 1, 2012

Sementara masih cuti lagi

Sehari sebelum balik KL, ada banyak photo aku snap...sayang pulak kalau tak tepek kat sini sebab ada yang cun cun macam poskad. Chewahhh...puji photo sendiri. LOL. Aku malas nak cerita panjang...korang layan je la scenery menarik tertarik kat photo photo ni.
Pagi tu member aku both pergi office lambat so I decided to walk alone and snap photo kat Hyde Park lagi...actually tempat sama je. Biar korang muntah tengok scenery sama berulang ulang.

Tak tahu apa nama pokok ni.

Masa lalu kat tepi tasik ni ada banyak pulak merpati...snap la photo buat syarat.

Itik itik pun semakin banyak...dok mintak makanan la tu kot.
Aku ada member yang request gambar kerusi with pokok sebab dia ada project khas katanya. Layannn.

Dulu masa lalu kat sini pokok semua botak. Sekarang menghijau semua.

Biler ada pancaran matahari aje...cepat cepat snap sana sini.
Siap dapat photo yang 3 tone colour.

Sekejap je cahaya matahari dah hilang balik.

Mentari muncul kembali.

Macam gambar poskad kah?

Mendung balik. Macam iklan biskut lak.
Aku singgah ke cafe tu...for breakfast.
Flat white...sudah semestinya
Lepak lepak tengok tasik sambil sms dan call orang kat KL...saje bagi semua menjeles tahap gaban.

Pastu keluar pulak ke area lake view cafe tu...snap photo.
Sambung perjalanan ke office.


Ingat tak pokok ni?

Layan kan permintaan Ejin untuk snap zoom in gambar dafodils


Lepas tu pergi office. Sambung buat kerja.
Time lunch aku ke Bond Street...beli macaroon dan gi Lilywhites...ada member kirim jersey.
Balik awal hari ni sebab branch tu ada staff meeting...so no point aku lepak kat office...terus balik join kawan gi jalan jalan.
Actually depan apartment je ni...masa ni angin kuat and bunga putih tu berterbangan...konon nak snap nampak bunga tu berterbangan.
Kami ambik tube terus ke Tower Hill.
Sila la layan gambar Tower Bridge sampai muntah.


TerBlur lak gambar ni.


Tower of London.
Wajib la kan posing kat sini buat modal menjeleskan korang semua. LOL.
Ok...start muntah.

Wajib enter frame.

Cun jugak lepak kat area counsil ni.
Ada cafe dan kedai kedai kecik kat kawasan ni.


Lalu kat cafe ni kami decided nak lepak kejap minum minum kopi.

Nak tunjuk back ground tu Tower Bridge. ha ha ha.
Masa ni kawan aku dok practise skill snap photo...cam biasa aku model terhebat.

Lepak layan a basket of bread
Dan creme brulee yang lemak sedap mantap
Tak berasa clear gambar background
Sedapnyaaaaa
Lepak dalam sejam...pastu decided nak balik aje sebab semakin sejuk. Ingat nak tunggu lampu kat bridge tu di nyalakan tapi cam lambat sangat...sebab malam lambat kan masa ni. Takpe..next trip nanti datang lagi snap photo waktu malam pulak.


Semua ni kawan aku yang snap.
Cam biasa...model lagi. Kah kah kah.
Ok...korang boleh muntah semua...layannnn. Korang nak posting pasal London ni sampai biler? ada photo dalam collection nak dekat 1000. Tak terlayan nak post kat blog ni.

4 comments:

Ejin said...

Cantek cantek gambar ...model dia ajer yang meluat aku tengok ...

Eat said...

Ni posting paling memprovoke situasi kemuntahan maksimum... Tak bagi can langsung model nya.. kan Ejin?

I miss those daffodils...

Liz Duan said...

ha..ha...fendi mmg ting tong...gambar last tu mega kelesss....u are so sporting bagusssssssssssssssss 2 thumbs up!

fendifid said...

banyak ke korang muntah? mesti tak setanding banyaknya korng menjeles kan kan kan.