Sunday, May 20, 2012

Percutian nan Indah

 Kan dah kata...posting makan bersusun. Apo nak di kato..takde plan percutian...so kita percutian kat KL gi makan makan saje. Lagi pun bak kata kak long...tak yah cuti...lepak with family tu paling best katanya. Percutian terindah. Pepagi lagi dah bangun sebab dok teringat ingat O'brient. Dok tanya sana sini kat KLCC atau pavilion ada ke tak...cam takde sape yang tahu...terpaksa la ke Great Eastern Mall...pagi pagi dah g buka mall tu.
 Layan Black pepper chicken wrappo. Sedap gak.
 Tuna melt....special of the day.
 Salad for Fid
 Zara tengah stress Ej tak bagi dia sandwich...Fid dok suap nestum aje.
 Dapat chicken soup...terus riang gembira.
 Muka budak dah kenyang
 Sukanya dia.

 Lepas tu kami ke Pavilion...sambung percutian...ha ha ha. Aku bawak diorang g kat covered and aircond padestrian path yang menghubungkan Pavilion dan KLCC.
 Eksen je...ambik gambar...tak jalan jauh pun...1 km lebih...takde masa nak jalan sampai ke hujung. Tapi sejuk nyaman beraircond. Aku tanya kat Fid and EJ penat ke jalan...dia kata tak penat pun sebab aircond. Aku kata "kat Hyde park cam ni la...jalan jauh pun tak terasa penat sebab sejuk" apakah??? apa celop?
 Lepas tu kami pi window shopping masuk Coach banyak beg tengah sales. Gi kedai Long Champ dan lain lain...window shopping aje...tak beli pun. Dah penat berjalan...masuk Ben's...nak makan heavy heavy...kenyang lagi...so layan dessert aje.
 Ej punya...Mango lycee longan triffle.
 Dia sorang je layan...kejap je licin.
 Aku order macaroni baked cheese. Sedappp.
 Zara pun nak jugak macaroni aku.
 Fid bagi dia coconut cake. Ada order rojak buah yang sedap...tapi masa tu aku dok pegang Zara..takde la snap photo tapi sedap bangat rojak buah kat Ben's ni. Boleh repeat.
 Lepas tu sambung window shopping lagi...before stop for ice cream.
 Cam abang hensem dan adik comel. Apakah? lariiiii
Dia je sorang makan ice cream. Pantang nampak mesti naknya BR ni. Layannn. Lepas tu singgah beli barang kat Carrefour sebelum balik rumah. Memasing kepenatan dengan percutian ni.

7 comments:

Ejin said...

love Tasha punya expressions! She is so sweet!!!

Ejin said...

food yang dipaparkan was not that tempting (Thank God!!!)

Liz Duan said...

yes..tasha is so adorable

fendifid said...

Makan makan ngades...balik umah je...kelaparan semua orang. ha ha ha

Ejin said...

hahahaha ...my dad pun dah macam aku fend - dia dok ingat salai masak lemak jer since tahu aku dah book tiket ....itu baru makan tak ngades kan? lol

fendifid said...

Aku jami sekali ke rose911 mesti ayah nko repeat beberapa kali sebelum balik kKuching.

Ejin said...

dia senyum aritu masa aku bagitau ngko nak bawak masak salai masak lemak kat kedai tu :-)