Tuesday, May 15, 2012

Mari menapau ...

mari kiter citer pasal topik favourite aku ..pasal makan and menapau lol ..aku la nie dilanda stress melampau, and my form of escapism is makan, dan makan, dan makan lagi ....benci tau kalau dilanda stress..coz asyik ingat makan ajer ...kalau Liz ada ngan aku sah dia trauma ...masa aku tengah holiday pun aku makan banyak, inikan pula zaman tension memuncak hehehehe ...nak dijadikan cerita, semalam sanggup ke Sushi King coz panas ..panas cuaca dan panas jiwa..maka panas vontot gebu kan untuk dok kat opis ...lol tapi ntah macam mana aku boleh lupa nak snap gambar masa lunch semalam ...that shows the state of my mind la nie ...lupa segala benda ....

anyway back to my posting ...sekarang nie aku selalu menapau ...even for lunch coz my mum nampak sangat tak sihat nya ...we ask her not to cook anything pun ...biarlah kami balik tu masak apa yang ada and makan apa yang ada jer ...dia tak nak pulak ...dia kata tak sampai ati nak biarkan anak-anak dia balik rumah after seharian bekerja to rumah yang tak disediakan makanan ...boleh??? my mum nie spesis degil (yang bakal aku warisi huhuhu), dia tak leh berdiri lama2 ....tu yang kami kata jgn buat apa2 kat rumah ...ada tak dia dengar apa kami kata??? of course NOT!!!! pagi tadi I caught her dok mengangkat and memindahkan pasu2 bunga dia kat laman belakang ....aiyoooo lah org tua ini ...adakah aku akan degil cam nie biler aku tua nanti????  jagan jawap ok ..jawap dalam ati jer :-)

last week aku jumpa this one place kat Batu 7 ...lauk dia sedap2 and jauh murah if compared to my usual place kat Kuching or Kota Samarahan ...check-it out:

umai udang

kerang kicap pedas for my dad ...dia kan anti-ayam, dia makan semua jenis seafood jer sekarang

ikan for my mum ...

pucuk ubi masak lemak ...

this is mine hehehe ...

last but not least : something hot and sourish ....mangga masam hahaha ...

Sebab my mum and my dad nie suka benda yang berlainan, kalau kami menapau macam nie lah jadinya ...itu sket, ini sket ..then penuh plak meja ...heheheh

4 comments:

Liz Duan said...

some more food.....adoiiiiiiiiiiii

Ejin said...

food is the answer to everything kalau masa stress ...hahahaha

fendifid said...

ok la tu sikit sikit tapi banyak pilihan. dah lama tak makan umai. sedapnyaa.

Ejin said...

Tapi yang my dad buat lagi umpppphhh ...

Nantikan aku satu family akan di KL ...me, the kids and my parents akan stay lagi lama kat sana as my bro and SIL balik dulu ...kalau jumpa udang fresh masa tu nanti, aku soh my dad buatkan umai untuk ngko k ...