Monday, January 16, 2012

London - Buckingham Palace

Posting ni sambungan kisah semalam sebab banyak sangat photo...aku nak bagi korang menanah tengok Big Ben puas puas...lariiii
Semalam masa keluar je dari tube station the first building yang nampak ialah Big Ben...seronok bangat...rasa cama..ohh finally I am here...representing all my frens yang miss this place so much. ha ha ha. Saje nak berlagak.Apakah?
 Kereta ni di park sebelah apartment aku. Kan aku duduk kat tempat orang kaya kaya...kereta cam ni...bersepah...cuma I dont own any of them.
 sambungan from kisah semalam...lepas dah puas posing kat westminster abbey bagai...kami menapak ke Buckingham Palace. Jauhnya...penat berjalan.
 Asal nampak building cun...snap photo
 Lagi...just nak bagi korang feel a bit of London.
 Mr Pitt happy nampak. Apakah?
 On the way to Buckingham Palace lalu kat James Park...and aku nampak tempat aku dengan Duan berposing...tapi aku tak snap photo kat situ semalm sebab malas nak patah balik...kaki dah keletihan. But the memories came accross my mine...masa aku Liz and duan menapak kat area James Park tu. Sweet memories.
 Sampai je kat Buckingham Palace...manusia ramai..so tak dapat nak elak photo dok bersepah bontot orang as background.
 The Buckingham Palace...aku masukkan muncung camera ke dalam pagar...so clear la nampak.
 The gate.
 Apa entah nama statue ni...tak koser nak pi baca.
 Sila la Menanah Mata. LOL.
 The Palace tak cantik sangat kan...kecik je pun. Kesian tengok guard dok diri sejuk sejuk kat luar tu. We spent 15 minutes look see look see kat area tu. Masa tu perut dah lapar sebab tak breakfast lagi. Cecepat cari cafe.
 Suka sangat diorang letak pokok as dinding.
 Datin Liz's soon to be car.
 Belakang Bucking Palace..masa nak cari cafe
 Kami jalan sampai ke James Park...snap gambar pokok lagi...and gate lagi.
 From Palace...menapak kat long street ni...terus ke Trafalgar Square
 Cantik kan and Mr Pitt hensem kan...makin kurus...ada orang komen dah slim sikit.
 The trafalgar square.
 From Trafalgar square...menapak ke Big Ben...ada Guard house...ada Guard berkuda...wajib la posing. Kat sini la aku dengan Liz posing posing 15 tahun lepas. Masa Liz remaja. Aku remains. He he he
 Ada Sunlight..so tak nampak sangat Big Ben tu. Tapi gift shop tu dari dulu ada kat situ...LOL. Menarik menyusuri titian kenangan. The smell of the surrounding area recall all the memories back.
 I was told this area will be used for beach volleyball for Olympics.
 we were rushing so we missed the change guard ceremony
 Mr Pitt tried to imitate the sour face but failed.
 Trafalgar lagi...muak dah dengan Trafalgar square...Apakah?
 You can read the name on top tu.
 Ohhh lagi...Trafalgar Square.
 Souviners shop. Waiting for you guys to shop.
 Lepas tu kami ke Oxford Street...window shopping.
 Naik bas...sampai ke gedung toys yang besar ni. Tapi aku tak beli pun toys.
 aku beli benda lain...LOL.
 untuk yang tak pernah ke London...naik tube...this is a common scene yang akan di tempuh biler naik tube.
untuk turun pulak...tinggi tinggi...seram pada yang gayat. Itu la serba sedikit pasal London...aku cerita berjela jela pun no meaning kalau tak datang sendiri to experience. kan kan kan. So save your money...set your angan angan...and 1 day you will be here to enjoy an experience of a life time.

14 comments:

Liz Duan said...

kenangan terindah...sampai serabut mabut rambut aku dulu menapak dgn duan dan engkau....Kete Datin Liz...kelessss....dulu masa uni pakai merc...melaram my dad n father in law punya...sekarang enggak mampu lah...ha..ha..kau tak payah lah mengarut kete datin what not tu...tak de lah aku ni jenis berangan benda2 gitu...duniawi belaka...ha..ha..ha..akak dah cukup contented w this life....gituuuuu....

Liz Duan said...

bestnya kan bangunan entah mende pun lawa...tak de lah mcm di bumi tercinta ni dgn kotor nya...kadang aku pelik jugak memikirkan ..kita msian muslim...sepatut Islam mengutamakan kebersihan tapi tempat kita kotor ya rabbi.....cuba ustaz fend ulas sikit...

Ejin said...

Hehehehe tangga escalator yang tinggi tu reminded me how I and my friends nearly tergolek ....coz rushing nak kejar last train konon nya ....nasib baik tak jatuh ... Imagine kalau tergolek kat situ ....end up, we missed the train and have to menapak ke rumah dia lol ....

Ejin said...

Wahhhhhhhh bangunan tu ada nama aku hehehehe hanya korang jer tak appreciate nama aku, org kampung kat sana kan main lagi mengagung-agung nama aku lol ....

Coz Queen depa is Queen Elizabeth Regina bla bla bla ....regina in latin means Queen ....ingat ngko kawan ngan datin jer ke? Padahal kawan ngan Queen lol ...sila lah muntah wahai kekawan

fendifid said...

cepat la queen and datin datang ke sini untuk shopping shopping dan makan makan.

actually kat sini tak la bersih sangat...still kotor jugak tapi cleaners ramai di upah untuk membersihkan.

tapi bangunan punya bentuk and colours tu yang terserlah masa di snap photo. tu yang nampak cantik. kat malaysia banyak yang moden..so lepas snap photo jadi plain.

Liz Duan said...

baru nampak that bangunan ada nama si ejin ni...

Ejin said...

Liz, biler aku kata ngko nampak bumbung mall ajer, ngko kecik ati ....nie nak tanya, brapa lama ngko duduk kat Seven Sisters dulu? Tak kan tak pernah nampak nama aku tertulis kat london? ***kecik ati tau...lol

fendifid said...

aku pun tak perasan..ha ha ha.
aku perasan FENDI je..bersepah sepah...cuma tak mampu nak beli je handbag yang mahal tu.

Liz Duan said...

aku jalan tunduk aje...tak mendongak ...tak nampak regina..lagi pun on concrete????? ...mmg malas aku baca baca ......"fendi" , yes nampak sebab mata aku mmmg ditarik tarik dek kedai...

Eat said...

Baca komen korang pun boleh buat aku gelak.. Mmg masalah mental sungguh si FENDI & princess REGINA gitu.. Eh! Liz pun adalah.. LIZ CLAIRBOURNE.. tinggal aku aje lupa nak tinggal nama aku kat sana.. LOL!

fendifid said...

ita..nama nko pun ada...in my latest posting where I bought the louse toast - cheese & marmite

Ejin said...

Ita, sebut betol betol ok ...QUEEN ok ...bukan princess Regina ...apa kelas itu princess ...lol

Ejin said...

Ngko beli sandwich with marmite???? Ngko suka ke? I hate the taste of marmite ...memang takle masuk anak tekak aku nie ...my foster mum cakap marmite nie, either you love it or you hate it ....dia pun tak suka marmite hehehehe

fendifid said...

I hate it...aku just try and error sebab dah sick of tuna and egg.