Monday, January 2, 2012

Pengalaman berharga

Sabtu baru ni kami sekeluarga went back to PD. Balik sehari je sebab Fid masih ada urusan yang belum selesai. Kan sekolah nak buka beberapa hari je lagi. Banyak preparation kena buat. On sunday aku ajak adik, kakak, anak sedara dan mak aku ikut kami ke Seremban 2. Pastu kami terus balik KL.
 Family aku termasuklah Fid and Ej semua peminat pizza. Aku tak berapa sangat. Tapi layan je la sekali sekala. Ingatkan lepas makan boleh la jalan jalan kejap look see look see kedai kedai kat situ.
 Posing dulu apa apa hal pun. Lepas makanan yang di order sampai kami pun makan la dengan berseleranya. Aku konon tekak london...mintak cili flakes. Ngades la sangat kan. Padan muka aku...ha ha ha. Sekali masa nak ngap pizza yang ada banyak cilli flakes atasnya...aku telah tersedak cili. Automatik tekak ni rasa macam terblok. Puas la aku minum air...pastu rasa cam tak puas sedut nafas. Muka dah merah...tangan dah gigil...Fid la kata...aku pi sinki kumur kumur...pastu air mak aku pun aku balun gak...sampai la rasa pedih cili hilang.

Tapi nafas masih macam tak puas. Pastu telinga kan cam kurang pendengaran. Rasa horrible sangat. Aku dail no Ita suruh Fid yang cakap...tanya what should I do..Ita kata minum air banyak banyak..aku pun minum lagi air...pastu rasa cam nak g toilet...on the way nak ke toilet...tak sempat...rasa nak muntah pulak...aku terus berlari keluar dan cari longkang...terus muntah.

Lepas dah ke toilet aku rasa lega sikit...tapi masih kurang nafas...masa tu cam berbelah bahagi nak ke hospital ke atau terus balik KL. Aku cakap dengan family aku nak terus gi hospital...pastu masa nak keluar rasa nak muntah lagi...habis semua pizza keluar balik. Rugi Rugi...tak lama lepas tu Ita call,  aku dah boleh cakap. Last last aku decided balik KL...masa drive tu asyik la menguap...tetiba je rasa mengantuk sangat. Ita kata sebab body aku kurang oxygen...sebab tu asyik menguap. Aku stop kat R&R Nilai...suruh Fid drive. Lepas tu baru rasa sangat sangat lega.

Lepas ni kena la aku ban chili flakes...hu hu hu...tak dapat la nak menghayati Prawn Olio Speggetti dengan enaknya sebab kena ban chili flakes. Kenapa chili flakes tu boleh menyebabkan irritation sampai aku susah nak nafas...biar la Ita yang explain. Explanation Ita semalam dah terhilang dari WhatApp aku sebab tadi phone rebooted lepas batt kong.
 Petang tadi bawak family aku g KL Festival City.  New shopping mall kat Setapak. Dekat sangat dengan Mali's corner tempat makan Char Koay Teow sedap tu.
Cun tak deko kat sini? Aku rasa mall ni so so je...ada parkson and econsave. So so sebab makanan cam tak berapa best sangat. Ej dok nyanyi ajak makan kat Papa John Pizza...of course la idea tu di bangkang sebab semalam kan dah makan pizza. Ngades lebih.

Sempat la EJ gunting rambut kat sini...takde dah rebon rebon...sebab buang duit aku je...jaganya tidak.
Tak lama lagi kat sini ada MBO cinema...boleh la layan cinema pastu gi Malis makan Char Koay Teow.  Kalau nak melalak boleh datang ke sini ada Superstar Karaoke. Dari luar nampak best bangat karoks ni. Boleh la layan melalak nanti. Lepas pulang dari kampung la tapi.

8 comments:

Ejin said...

Like I said yesterday, pasnie jgn lah ambik chillie flakes ....that is one scary experience!

Ejin said...

Mall baru nie dekat2 area rumah adik aku kan?

fendifid said...

Yes. Mall ni kat area umah adik nko. Besar mall ni.

Liz Duan said...

ahh mall yg cam tokong cina sikit tu kan?
anyway...fendi lain kali jangan la buat hal chilli flakes lah snow flakes...makan nasi je lah.

Ejin said...

nasi pun, try nasi putih ajer .....LOL

Liz Duan said...

betul betul n air suam....sihat abang kita ha..ha..ha..

Ejin said...

Hahahahaha aku rasa kalau mcm tu hari hari, berendam air mata abang ngah kiter ...coz mengenangkan segala kedai makan kat KL yang tutup coz dah takfe pelanggan setia lol

fendifid said...

No No No to nasi...kat kampung nanti x makan nasi...kita makan fish & chips, kebab, salmon grill, cod fillet, onion and cheese dan lain lain.