Saturday, January 7, 2012

Salam dari Kampung London

Kabare semua? Sihat ngak? Ini posting pertama aku all the way dari Kampung London. Tadi sampai kol 9.28pm...flight delayed sebab ada beberapa passengers tak jumpa flight lol. Masuk lambat. Perjalanan was 14 hours plus...lamanya...yang stress tu aku nak beli e entertainment...takde stok. Padahal masa nak booking online I was told to buy onboard. Masa masuk flight aje baru perasan kawan aku dengan aku tak dapat seat sebelah menyebelah. I was di apit oleh minah dan mamat omputih. Bau...jangan cerita la kan. Ha ha ha.

Pastu kawan aku managed to swap dengan Mat Salleh tu...lega...ada la teman berborak. Kejap makan...tidur...makan...tidur je la. Yang Minah Scottish tu kan...nama dia MAUT (pronounce as MOT), aku suruh dia spell her name...dia eja macam tu. Terdiam kejap. She is from Scotland rural area...travel pi Perth jumpa boyfren dia...spent 2.5 weeks kat Perth and 1 week kat Bali. 

Dia kata dia suka sangat pi Bali especially monkey temple. Aku tanya kenapa...she said sebab monkey tu jinak pegang tangan...kepala semua. So macam mana jakunnya kita tengok Koala macam tu la dia jakun tengok monyet. ha ha ha. Tetiba la pulak cerita pasal minah salleh...lol.

Yang kita kena ingat next time kalau nak bawak anak anak jalan ke London..kena sound siap siap...pasal couple couple over omputih yang peluk cium bagai dalam flight. Dah 15 tahun Pak Ngah tak tengok aksi aksi terlampau macam tu. LOL. Kalau anak anak kita tengok nanti buatnya diorang sound kuat kuat...malu kita. Tapi dah tidur bangun tidur bangun tak busuk ke nak comolot? tak faham aku dengan diorang ni. Apakah?

Cuaca di Kota London adalah sejuk...hari ni sangat bagus takde hujan. Esok di jangka hujan. Tapi takde ribut petir...he he he.Tadi 10degree celcius...takde la kena berbungkus bagai...pakai jumper pun ok dah. From Gatwick ada mamat Arab jemput kami hantar ke Apartment naik Merz...best. Masa perjalanan dari Gatwick...lalu kat area area yang suasana macam Frazer Hills dan Cameron. Cantik bangat. Tapi takde photo sebab aku sampai malam kan. Esok je la aku tepek photo kalau ada. 

Esok agendanya ialah pi jogging kat Hyde Park yang just lintas jalan kat depan ni je...btw apartment aku duduk ni kat Kessington...area orang berada. Harrods just kat tepi kanan tu 10 minit by walking. Syukur dengan peluang yang Allah berikan ni...dapat balik kampung after 15 years pastu dapat duduk kat area orang orang kaya. 

Lepas jogging kami akan ke GREGGS...dah google...800meter dari apartment ni. So esok kalau ada rezeki dapat lah aku menunaikan impian Liz and Ejin.

Tak pernah cuba...tapi Liz dengan Ejin punya pasal...layannnn
 Kalau ada...aku tepek gambar sendiri minum kopi kat greggs ni.
Cheese and Onion Not Onion and Cheese.
Idaman kalbu Ejin dan Liz. Sekali esok aku beli tak sedap...siap la aku carut kat blog ni. ha ha ha.

Lepas breakfast baru bermula agenda shopping until pants drop kat Picadilly dan Oxford Street. Excitednya...esok aku update kay. Chow. Selamat menjelessss.

3 comments:

Liz Duan said...

fend!!!!!!! best nya...enjoy london...label mahal tu...ha..ha..tak payah lah nak label fendifid kan...eksen....dulu gregg tak de cafe for coffee ..bakery aje...kan ejin? nanti cakap...mesti menjilat jari kaki punya lah....ok have fun bro...postg daily ok...

Ejin said...

By the time aku balik a few years back memang dah ada cafe mcm tu ....wahhhhhh, jeles tahap gaban aku ...esok aku nak breakfast roti canai cheese and letak onion sket!

fendifid said...

Kita hanya merancang...pastu yg di rancang x menjadi kenyataan. But no regret.