Sunday, January 8, 2012

Kampungku London - Dulu lain sekarang lain

Dulu...15 tahun yang lepas...aku kat kampung ni as a student. So lepak pun kat college punya hostel...takde la canggih. Hari ni...duduk kat apartment kawasan elite Kesington...harrods jalan kali 10 minute je. Royal Albert hall pun sekangkang kera je. Cerita je aku ni...perginya tak lagi. Dan hyde park hanya lah seberang jalan aje....tu la yang di kata...dulu lain sekarang lain.

 katil ni best...tilam empuk...besar...bantal ada 4. Dulu katil bujang je. ha ha ha. pastu jenis lendut spring. aku siap sakit pinggang pi report kat medical centre...dapat papan plywood untuk di letas atas spring tu...very the hampas.
 Dapur ni kecik bangat...tapi semua complete. Dulu dapur besar sebab share dengan 6 orang kan.Tapi dulu dapur tu tempat most of the time..lepak dengan kawan kawan...borak borak..masak dan makan. Dapur ni...cun macam mana pun aku minum air suam je. Malas dah...lapar je gi kedai makan. Tak koser aku nak bersilat kat dapur. ha ha ha. paling afdal pun kalau jumpa cod finger aku grill esok...kalau ada la kan.
Dulu duduk rumah hostel mana ada ruang tamu. TV pun takde...kalau nak tv sangat kena la beli sendiri pastu curi curi tengok sebab tak bayar lesen tv. Oh yes...masa 1993 kat UK kena bayar lesen tv...and the lesen tu lagi mahal dari harga tv. Sebab tv student biasanya beli timbang kati kat senior or sunday market. Hari ni...apartment ni siap ada sky chanel...semalam sampai aje...cerita Striptese uncensored. Sapa nak jawab? layannn.
Kali ni kedatangan aku sebagai tetamu...walaupun dok toraks Balik Kampung...roti sedap ni tersedia untuk di makan kat dapur bersama nasi goreng kampung dan nasi goreng cina. Dulu masa sampai 12 malam...maggi mee la jawabnya. itupun kalau ada stok. Aku bawak maggi mee 4 bungkus tak berusik lagi. Apa kes nak layan maggi mi...dah makan tanggung.. Lapar order je la. Akan di hantar free delivery to the apartment. Cuma aku tak sanggup je nak call mintak makanan...malu katanya...Apakah? Terkejut biler big bos sound kata kalau malam malam lapar telefon dia nanti dia arrange makanan to apartment. Aiyooo...malunya...ha ha ha.  Lagi pun kejap lagi dah janji dengan member nak jumpa kat Malaysian Hall. Harap harap ada sambal belacan meletop. Konon la sebelum sampai sini nak makan fish and chip...kebab...macam macam la...gregg semua...tapi hausss. ha ha ha. Nasi lemak jugak yang aku ingat for breakfast. Tak melayu hilang di dunia.

Roti ni tak tahu la berapa harga kat Mark &Spencer tu...tapi sedap bangat...laju je makan dengan nescafe...tahu tahu dah habis.

I wish kalau dapat datang sini lagi next time boleh duduk mewah macam sekarang ni. Kita angan angan la dulu. Semoga 2013 akan menjadi tahun yang cemerlang untuk project together we stand...together we fly.

ok lah...stop dulu. Gambar tak edit lagi...nak tepek kat sini. 

3 comments:

Liz Duan said...

cantik cantik....yes fend, cod fingers another menu wajib...walau pun 2minggu sekali afi dok amik kat giant tak pernah aku makan pun...tapi kalau dah kat sana wajib..ha..ha..jenis yg ada muka captain kapal cross santa tu...apa tah namanya..blue something kot...marvelloues...

Ejin said...

Fish Fingers brand Captain Birds Eye ....my makanan ruji jugak lol ......hahahaha hampir terlupa nama captain tu

Ejin said...

Brioche sedap kan? Lembut ...kalau buat bread and butter pudding guna brioche memang yummy