Friday, January 6, 2012

last class of 2011

Sebelum Fendu start conquer this blog ngan posting yang penuh nga gambar2 nie, aku nak ceritakan dulu my last class of the semester ..and my last class of 2011 ....it was on 20th Dec ...aku asked the students to present their findings hari tu - based on data yang dorang collect masa field work ke Lundu and Sematan ....

beberapa aksi kumpulan2 yang dok present .....biasalah kan, biler part ada presentation ajer, adalah yang pakai baju2 cantik and kemas tapi ada jugak yang selamba rock, macam nak gi pasar :-)


model pegang map untuk kumpulan dorang




aku gunakan continuous assessment untuk assess performance dorang, so that means takde mid-term exam ...aku assess their performances sepanjang semester through a variety of measures: quiz, assignments, class discussion, class debates and presentation ...maka, after the presentation, ada lah sesi discussions ...which I think was rather lively ...tau tau ajer lah kan ...last class, sume happy to participate :

Alvin sedang menerangkan sesuatu ...

nampak camera terus posing ...very alert!

and after the discussion dah abis, they requested to have a photo taken with me ....next semester aku tak akan ada class ngan dorang ..coz next sem aku ajar budak 2nd year ....I have been teaching this group for  3 semesters already ....tapi not for their final semesters .....apa2 pun it was a good experience, pahit manis semua ada ...they can attest to the fact that aku pernah marah dorang, force them to re-do assignment etc etc ...and aku jugak the only lecturer yang bawak dorang g field trip LOL ...so, ada lah advantage and disadvantage of having me as their lecturers ....

di manakah aku???


kumpulan nie siap ada tema baju warna merah for the presentation ...dah Christmas mood kata nya

5 comments:

fendifid said...

Meriah meriah. Bagus kan jadi lecturer ni...saban tahun jumpa student baru. Macam macm ragam. Mana tahukan...1 day korang kerja same uni kalau anak murid pun jadi lecturer.

bemenwong said...

nice nice!!!

Ejin said...

Fend: dah ada pun kes macam tu ...Bemen dulu is Haslina punya ex-student (before aku join) ...and now Christoper plak dah join us ..and he was our former students :-)

Liz Duan said...

Lecturer tu hampir tenggelam dek budak2 semua...nak rasa tengok ejin mengajar sekali...he..he...cam ne dia simpan lidah tu..ha..ha..ha..

Ejin said...

hahahaha ....kalau korang ada, memang confirm aku takleh mengajar ...korang bukan boleh!