Saturday, January 14, 2012

London - Hari ke 7

 Pagi tadi kami tak keluar awal sangat sebab malas nak keluar gelap gelap. Sekali masa buka pintu kat depan porter aje nampak terang benderang siap dengan cahaya matahari. Legaaa. Tapi masa melintas jalan nak masuk ke Hyde Park aje...rasa sejuk ya amat.
 Sekali tengok rumput rumput semua ada frooze.
 Korang tak rindu ke nak tengok rumput rumput ada ais macam ni? lariiiii.
 Kali ni kami walk further in Park tu...siap melintas jambatan. For the sake of posing posing.
 Nampak tak pegion yang banyak. Suka tengok ada cahaya matahari tu sebab mesti siang nanti tak sejuk sangat.

 Menarik kan. Dulu  asa ada ais ais ni menandakan cam nak snow la konon. Tapi aku lagu suka kalau suasana next week cam early spring ke...best kan nak snap photo.
 Ejin...nko dah puas ke tak layan gambar pokok botak ni? kalau dah puas tak payah aku tepek lagi gambar park ni.


 semua lebih kurang sama je  kan.






 Ni baru lain sikit
 penat ooo jogging pagi pagi kat sini. he he he

 seluas saujana mata memandang.
 Yang ni the other side ada cahaya matahari. so warna lain sikit.
 patut swan ni dekat dengan tempat aku ambik gambar swan semalam.


 kami lalu jambatan tu untuk ke seberang.
 masa ni kan sejuk bercakap keluar asap...tapi tak nampak guna camera


 Yang ni lepas seberang jambatan

 lebih kurang sama je.
 dari atas jambatan

 hujung tu hyde park corner

 bangunan yang apa entah aku tak tahu semalam...macam sport centre je.


 kat seberang ni ada banyak bench.
 cun kan.



 Yang ni ais atas bench yang banyak banayk tadi tu
 Itik itik tengah nak ready nak makan.
 Kat tengah tengah park tu ada cottage ni...office rasanya. Dah lama tak tengok cottage.

 pokok pokoknya sama...cuma cahaya terang matahari buatkan gambar ni lain sikit.


Add caption

 kat boat house ni kalau nak canoing boleh aje...tapi not in winter season. semua tutup.
 Kat belah sini takde pagar...so I can take gambar swan lagi dekat. Cun kan...putih.melepak swan ni.




 Yang ni species lain
 Boat House
 Lori ni untuk cuci taik itek kot.

 Swan bercinta.

 Kalau datang time summer...terbeliak la mata aku kot. Lol.

 Mr Pitt kena la enterframe kan.
 Swan semakin banyak...tapi aku tak dapat lagi nak snap gambar swan terbang


 cafe...lalu kat belakang cafe ni ...aroma coffee sedap bangat.



menarik kan pokok tu.

 Sebab korang punya pasal...sanggup tu Mr Pitt duduk kat atas rumput berais tu...tapi seluar basah sikit je...lepas kentut dua tiga kali...kering la balik.

 Rose garden yang semalam tu. Penuh ais kat daun daun semua tu.

 Cahaya matahari dari belah kanan...tu yang scenery kadi superb

 Rose ...semalam takde.

 Selepas rose garden...view sama cam semalam. So tak payah la nak tepek lagi.


 Malam lepas dinner kat Hard Rock Cafe...kami ke Picadilly Circus...member aku memborong kasut sukan. Aku tak pakai sport shoe so aku takde la beli apa apa.
 Meriah orang...siap ada ambulance sebab ada orang mabuk kat tengah tenngah Picadilly Circus tu.
Hari tu aku lalu ke depan bangunan tu...aku snap sementara tunggu bas balik. Ok..penat nak layan gambar park...esok takde dah gambar park...sebab kami plan nak shopping shopping aje...layannn.

10 comments:

Ejin said...

My God!!!! Fendi, gambar kali nie memang terbaekkkk ...you capture the scenery dengan begitu cantik sekali ....aku nak nangis ...i miss those views (yang frost lah, sunset lah, tasik lah etc etc) very much ...and thank you for the pokok2 botak tu ...love it! teringat masa aku dok jalan2 kat tepi lake di Newcastle ...

Pas nie tak yah nak masuk park ambik gambar pokok :-)

Ejin said...

pas nie, focus on gambar2 food ok ...and fruits lol ....

33dda said...

yeeelah memang tebaekkk gambo2 kali ni... cantik2 semuanye kan Ejin... nanti jln lupe snap gambo mobil2 yg vogue juga yer.. TQ for the nice photo.

Ejin said...

Yea lah 33dda, kiter tak dapat pergi, tengok gambar pun jadi lah ...sebab tu nak demand gambar macam macam ....

Liz Duan said...

superb....coretan pun kelakar....siap kentut lah tahulah kentut tu hobby kau....gambar nak keluarkan asap mulut tu kelakor noh....ha...ha...ha... mmg terharu tahap cipanzeee....

Liz Duan said...

pulak dia gi lama leisurely tangkap gambar....capture tu capture ni kalau gi ala ala budget travel 4hari 3malam yg ado......

Liz Duan said...

bila aku kata sky is clearer THERE than here, korang kata aku dok dlm mall tak sedar langit msia....now u see lah....even surrounding nampak clear.....

fendifid said...

huwaaaa...korang ni buat aku sedih je...dah la next week aku sebatang kara kat sini...my fren is going back esok...huwaaaa.

Liz pulang paku buah keras kat Ejin...ha ha ha

aku takut nak masuk park sorang sorang...so better I take bus. I am goinf to Hard Rock Cafe againnn. 5 minits walk. I like that place. James park maybe aku boleh masuk ikut tepi jalan raya...sibuk...so berani la...terus ke Buckingham palace.

Ejin said...

Badan jer besau, penakut rupa nya ....

fendifid said...

gelap kaluu...aku tak nak masuk park. takut.

kalau siang ok la...but siang aku kat office.