Tuesday, January 24, 2012

UK - The Green of Kent.

Alamak...aku dah sampai KL tapi cerita London tak habis lagi. Camno ni? Belasah je la kan...asalkan blog ni tak bersawang. Layannn.
Last Saturday, memang dari awal aku dah plan nak ke Canterbury @Kent...balik kampung satu lagi. Nak melawat University tempat belajar dulu. Officemate aku nak pergi sekali...tapi malamnya dia sms kata dia bertolak lewat...so aku kena pergi dulu janji jumpa kat Canterbury town aje. Cuaca sangat sangat baik dan tak sejuk sangat. Tengok tu...terang benderang.
Aku ambik bus from apartment terus ke Victoria Station. Sib baik ada direct bus tak payah nak tukar tukar.
Aku duduk kat atas dan depan sekali. So dapat la snap photo...padahal semua ni aku dah snap beberapa kali dan tepek beberapa kali kat sini.
Bus Stop depan Hyde Park Corner depan office.
Wellington Arch.
Hyde Park Corner untuk kesekian kalinya. Muntah la korang layan photo tempat sama aje. Kah kah kah.
Lagii.

Sampai kat Victoria Station kol 8.30 am. Terus ke dalam tanya orang mana nak beli ticket bagai...kena 27pound tiket pergi balik ke Canterbury. Aku siap siap tanya mana kat counter tu flatform mana kena naik sebab kekadang kena interchange train. Train yang aku naik kena interchange kat Ashford International station. Besar train station yang ni sebab pelancing ramai.
Kat sini cover train arah ke Selatan UK.
Sepanjang perjalanan tu...view adalah sangat sangat green dan cantik. Tapi train bergerak laju sangat...susah
nak snap photo.
Ada kawasan kuda dan biri biri. Kuda semua pakai baju kulit. Untuk mengelakkan kesejukan di waktu malam.
Kuda semua jadi blur.

Kalau tengok live lagi cantik
Rumah rumah di tepi ladang
Cun jan...cam best je kalau dapat tinggal kat sini.
Turun kat station  ni kalau sesapa nak ke Leeds Castle. One of the most beautiful castle kat UK.
Green lagi. Korang layan je la Green @ Kent.




Kalau sesapa nak ke boleh jugak layan scenery hijau camni. Kat london susah nak dapat kawasan lapang camni kecuali Park, Nanti sambung lagi.

2 comments:

Liz Duan said...

adoi jenuh nak komen ha...ba...ha.....ada pulak tulis lagi cantik d actual.....apakah maksud tersirat tu...cittttt

fendifid said...

Penat baca aku tulis aje...kena balik kampung sendiri to exp the shopping till u drop. Ha ha ha.