Tuesday, January 24, 2012

Canterbury Town @ Kent.

 Kita sambung layan citer Canterbury lagi. Masa sampai je kat Canterbury West...aku cam blur blur sikit sebab dulu selalu ke Canterbury East. Tak pernah naik train kat Canterbury West. Kena tengok map pastu ikut orang lain jalan ke arah mana. Aku assume je orang sumer nak ke Town.
 Lalu kat kedai buah ni. Aku tak makan pun buah masa kat sana sebab dok kenyang makan benda lain aje. Lagi pun takat epal sumer ni kat KL pun banyak. Aku tak really gi cari buah so takde la jumpa epal yang gedabak besar sumer tu.
 Biler nampak West Gate tu baru aku dapat imagine aku kat mana and know my ways dah. Bersemangat masa tu nak look see look see town ni.
 Cuaca tak secerah kat London. So gloomy aje la.
 West Gate.

 Masa ni dok pulun aje snap sana snap sini.
 Sungai kecik pun belasah je la snap.
 West gate ni kira cam 1 end of the High Street.
 Semua ceruk aku jelajah...siap cari kedai kebab yang dulu selalu aku pergi sebab nak beli burger ayam halal. Burger kat situ size jumbo...tapi kedai tu dah takde.

 Orang mula ramai berpusu pusu ke High Street. Sebab town ni kecik aje...and building tak se cun kat Oxford or Bond Street. Tapi sebab dulu town  ni je pun yang aku dok ukur jalan saban minggu...layan je la.
 Another sungai kat tengah tengah town.
 Yang kat Belakang ada yang kedai baru.
 Dulu kedai lain...now dah jadi kedai Poundland...macam kedai RM2 kat sini. Aku tak masuk pun.
 Fenwick ni baru rasanya...ada Zara..dulu rasanya takde. And Next dah pindah ke sini...besar kedai Next yang baru ni. Dulu Next kat High Street.
 Aku jalan sampai takat ni je...malas nak ke depan lagi.
 Kalau jalan terus...boleh ke Canterbury East.
 Clock tower kat hujung High Street.

 Dull kan...tak se cantik Bond Street.
 Eat ada lah sang juara...sebab kat Canterbury pun ada kedai dia.

 Selagi ada kedai...terus kan ukur jalan.
 Belakang arcade ni ada M&S yang besar.

 Bangunan banyak kotak kotak...cuma warna je lain...kalau tak...sejibik la macam jalan kat Chow Kit. LOL.

 Canterbury Tales...pelancong boleh la layan...aku tak koser.

 Nampak sikit sikit Cathedral.

 Aku terus jelajah ceruk ceruk jalan belakang asalkan ada orang.
 Masa ni bukan jalan kosong...tapi ada mission.
 Tu dia...bangunan senget...yang Ejin kata teringain nak tengaok. Kedai ni tutup..tak tahu apa diorang jual kat situ.
 Aku terus menapak ingat nak ke Sainsbury...pastu tak jadi sebab kaki dah sakit dok menapak. Lagi pun dari buang masa ke Sainsbury...baik la aku continue shopping.

 Kat roundabout depan Cathedral.
 Kat sini la lepak lepak minum layan hot chocolate lepas graduation dulu.
 Pintu masuk ke Cathedral.
 Menapak lagi...lorong lorong belakang.
 Bridal House.

 Pastu ada lak church lain. Cer cari benda tersembunyi.
 Lawak je couple budak sekolah tu...berendek depan church. Tak kisah pun orang dok lalu lalang or snap photo. Selamba je diorang.
 Lorong belakang jugak
 Patah balik ke small roundabout tu.
 Kat situ aku beli baju untuk Misha...cun meletops.
 Kat sini la dulu kedai Sweater Shop...ingat kalau ada aku nak beli jumper...tapi tak wujud lagi kedai Sweater Shop kisahnya. Baju sehelai yang aku pakai tu boleh la buat khazanah berharga. Orang UK pun tak pakai lagi baju Sweater shop...kah kah kah. Patut la member kat London tanya beli kat mana masa nampak aku pakai sweater tu.
 Dah puas aku berjalan baru la member aku sampai...ngam ngam lunch time...terus ke kedai Fish & Chips.
 Cod. Sedap....cam biasa chips tu mesti tak habis.
 Since member dah ada...baru la Mr Pitt boleh posing posing kat High Street. Layannn.

 Asal ada je bangunan...snap photo. Tak tahu la nak ke sini lagi ke tak. Naik train sejam lebih...penat berjalan. Kalau bercuti lama...apa salahnya kan. Cam la aku nak ke London tu lagi...entah biler kala. LOL.
 Posing kat West Gate pulak.
 Singgah taman...dulu lepak kat taman ni makan fish & chips.
 Pastu masa graduation datang sini posing posing pakai robe.

 Kat bench tu la lepak lepak makan.
 Fid takut tgk building ni...sebelah kubur actuallynya he he he
Sekian...Canterbury town. Kecik je town ni...tapi ok la untuk menghilangkan boring time study dulu.

7 comments:

Liz Duan said...

kat building yg fid takut tu tempat aku dok posing dgn duan kan? maghrib hari kita berjalan situ ishhhh ishhhh...ehhh denvki je rasa kau dpt kembali ke uni kau....

Ejin said...

Heheheheh akhirnya dapat gak tengok bangunan senget tu...thank you ..... Lol

fendifid said...

Masa kita g tu cerah lagi liz. Masa tu x rasa seram pun.

Ejin...masa menapak ke kedai senget tu kita g sainburykan...pastu singgah kedai runcit thai kat situ utk beli serai nak masak tom yam. Lol.

Ejin said...

ntah, tak ingat .....tapi ngko memang byk memasak masa aku ke sana ...and kiter siap soh Marina masak jugak lol

Liz Duan said...

cakap pasal masak tu ...kat rumah fendi...sewok tomyam tumpah...setelah penat lelah memasak ...huuuuu

fendifid said...

aku tak ingat la pasal tomyam tumpah tu...yang aku ingat nko masak nasi minyak masa aku dengan duan g kerja.

Liz Duan said...

sedap kan nasi minyak aku...:)
tomyam tu tumpah either kau atau duan yg mengangkat nya...hiba hati ha..ha..ha..