Friday, January 20, 2012

London - Wet Wet Wet & Oxford Street

Pagi tadi after a good sleep, bersemangat la kan nak keluar pagi konon nak jalan instead of ambik bus...sekali keluar aje...hujan...lebat dari semalam lak tu. Spoil rancangan.
Reader dok tertanya tanya kenapa lately gambar pemandangan je...mana lak gambar Mr Pitt...dah lama tak muncul. Nak buat camnekan...aku sebatang kara di perantauan. Chewah...statement tak leh blah...padahal dok claim balik kampung selama ni. LOL. Kalau nak ambik gambar sendiri...camni la rupanya...kembang setaman. ha ha ha.
Wet Wet Wet.
Tak syok nak berjalan kalau hujan.
Still hujan by the time aku sampai ke Hyde Park Corner.
Mr Pitt nak jugak enterframe...beri laluan.
Still early...I decided to walk a bit. Instead of going straight to the office.
Heading towards Mayfair
Hyde Park...I have covered 2/3 of the park.
Macam tak puas puaskan ambik gambar pokok botak.

Lepas lintas jalan from the park...Lalu depan hotel Rochester ni. Very famous hotel.
This is still part of  Rochester hotel.
Sebelah tu ada showroom ni.
Not far dari situ ada lak Mini cooper show room.

Meletops.
Yang ni kereta mewah depan hotel mewah.
Kalau korang perasan...aku tak pernah tepek gambar bas hop on hop off ni...masalahnya selalu jumpa masa bas ni bergerak...tak dapat nak snap photo. Tadi masa lepas kerja aku decided gi Oxford street lagi...instead of High Street Kensington.
So korang layan la puas puas ga,bar Oxford Street ni.
This round I was like keluar masuk semua kedai...kecik besar aku redah aje. Beli tak...look see look see aje. He he he.
Pastu masuk lak kat bond street ni....jenama semua aku tak pernah jumpa...tak familiar...tapi banyaknya la kedai kasut dan handbag...aku tak masuk pun...takut nanti Fid boleh buat car boot sale handbag lak nanti...ha ha ha.
Sampai la jumpa bangunan ni...aku masuk dalam...pun penuh handbag and perfurm. Takde sale sangat. Pastu turun kat tingkat bawah ada cafe yang baru je Ejin mention dok makan risoto...aku lupa la pulak namanya...tapi aku tak makan kat situ...sebab siang tadi dah makan speggeti..malas nak makan pasta lagi.
Orang masih ramai sana sini.
dan sini.
aku masuk gap...zara...pastu keluar stress...sebab masuk Zara...tapi tak dapat nak beli apa apa for my Zara.
kat sini sungguh la ramai orang. berlaga laga bahu. kat certain places...sebab aku dok ralit snap photo
aku tak turun kat tube ni...tapi sanggup menapak ke bond street station sebab masih awal...aku tak puas nak window shopping.
cun cun kan building kat area ni.
korang tak rindu ke nak shopping kat sini?
H&M banyak sales...dari luar kan...nampak banyak baju pompuan 7 pound aje. Kalau misha dengan Fid ada...mesti penuh bag dok shopping;
Last sekali sampai kat sini aku patah balik...pastu terus masuk tube station ke Queensway gi dinner...pastu balik. Tak plan tapi terjumpa Shahrul Muzamir kat Malaysian Hall....dia jumpa kawan dia datang from KL gak. 

All in all aku dah puas dah tawaf Oxford Street...bond street sumer tapi tak jumpa jugak kedai Liz. Apakah? 

9 comments:

Liz Duan said...

My boss nampak gambar mini cooper tu...tetiba cakap "Liz i am selling my mini, interested?"
NAk jual mahal jugak...erkkkkkkk
kecik noh mini tu...boleh berlaga bahu kalau naik...i just naik once kete dia tu...then dia cakap emmm kete ni boleh bawak bini aje cannot bawa bukan muhrim ha..ha..ha..so everytime we want to go out, kalau dia bawa Mini...we use my car..mini lama kecik n rendah sgt...but cantik leather seat, merah metallic...

Liz Duan said...

oxford street punya sesak ekk...rimas nampak nya....kena shop awal awal pagi...anyway i truly miss oxford street....

Wet Wet Wet ada lagi ke?....my goodnite girl....feeling habihhhhhhhhhhhhhhhhh

Liz Duan said...

gambar pokok botak pun aku teruja tengok...walhal melambak kat Gebeng ni...

fendifid said...

Traumanya kak long kiter...nampak sangat kalau datang sini setiap inci Oxford Street dia ukur. LOL.

Mini tu memang kecik...tapi mahal. Orang banyak duit lebih boleh beli. Buat toy...big toy.

Ejin said...

Bangunan Fenwick tersergam indah ...reminded me of Fenwick kat Newcastle ....aiyoooo, playground lama aku tuh ....

Ada Carluccio kat situ Fend? Best nya ....miss dia punya wild mushroom rissotto and gnocchi ...

Ejin said...

Wet Wet Wet ...lol ....love is all around us, every where I goooooooo ....hahahaha

Ejin said...

Aku tak minat mini cooper ...walaupun mahal ...coz seto-et jer aku tengok lol ....kalau ferari ke, bentley ke, jaguar ke lain cerita lah ...tapi semua di luar orbit aku

Liz Duan said...

Luar my orbit too

fendifid said...

Tak pernah mimpi nak memiliki pun seketul mini...sebab tahu tak mampu.