Tuesday, January 24, 2012

Canterbury - The Cathedral

Canterbury ni terkenal kat UK sebab ada Cathedral ni. Kalau tak...sape pun tak heran...cam orang tak heran dengan Cardiff. Apakah? lariii.
Dulu masa aku baru sampai...free je kalau nak masuk look see look see...tapi masa final year diorang dah charge 2.50 pound untuk masuk. Now 9 pound untuk masuk. Since member aku yang nak ikut trip Balik kampung aku ni tujuannya nak melawat Cathedral ni...layannn. Kalau tak masuk takde lak photo. Belakang bench aku duduk ni...dulu kedai souviners. Now kedai souviners dah pindah kat tempat lain and tempat ni jadi office. Kat kedai souviners tu la aku dengan Liz kena halau dengan rakusnya oleh sorang nenek tua sebab kitorang dok syok makan chips masuk ke kedai tu. LOL.
The Cathedral.
Kedai kenangan tragis tu...can siut je muka nenek tu. LOL.
Close up.
Jangan takde kan...dulu kat sini la posing ramai ramai dengan kengkawan lepas graduation sambil baling hat. kelakar je biler ingat balik.
Terraaaaaa....tempat Abang Ngah grad. Ambik cert. Class tak? Tak main la dewan serbagunakan or yang sewaktu dengannya. Kah kah kah.
Kat balik balik tiang tu la...kami beratur tunggu turn.
Tengok kerusi ni rasa nak nangis...ingat Arwah Abah, mak, my sister and abang ipar ada duduk witness my precious moment. Huwaaaaaa. Sayu hati abang ngah. Rindu kat abah.
Alamak...tears started coming out la...so kena cut short the story.
Korang layan la the architecture yang terkenal ni. I am emotinally disturbeb.










Kita lompat je la kan ke last picture. Private area ni...so ambik gambar dari luar gate aje. Tetiba rasa nak pergi lagi tempat ni  for the sake of my sweet memories dengan my dad. Sebab I know, I made him proud. Huwaaaaaaa. Stop dulu before banjir Keramat ni. LOL.

5 comments:

Liz Duan said...

oii bsnyak noh posting sekali arung sib baik aku check titles....ada jugak dedicated posting utk cathedral dia ni hah....yes...bengkak hati dgn makcik tu....aku dah buat ulasan kat posting uni...patut kite sergah nenek tu mesti terkejung dia he..he..he...

Liz Duan said...

al fatihah for your arwah dad..

Ejin said...

Al fatihah ....aku pun sedih baca posting nie ....

fendifid said...

Entah apa cerita mak cik dok tempik kat kita tu kan. End upnya kita beli apa apa tak dari kedai souviner tu?

Liz Duan said...

nenek tu dah lama "ashes to ashes dust to dust" ha..ha..ha..
Nope kita tak beli apa apa...