Saturday, January 21, 2012

London - Sayu di hati ceria di jiwa

 Tajuk posting mengancam kan. ha ha ha. Cam feeling feeling lak.
 Kisahnya cafe sebelah office tempat aku selalu breakfast tu ada pastry cheese onion. LOL. Tadi baru beli...pastu discovered that Gregg punya berkali lagi sedap. Tapi yang greggs punya pastry cam cornish. Bukan puff macam ni. Aku cuma berkesempatan try greggs sekali ke. Apakan daya...bakery tu hanya ada kat ulu ulu aje. LOL.
 Cun tak short glass ni? Dulu baju hard rock special edition aku beli kart HRC London gambar cam ni  la. Baju tu dah jadi sejarah aje.
 Pagi tadi masa keluar nak ke office...wahhhh cuaca sangat bagus...tak sejuk sangat and takde hujan. So peluang untuk aku jalan jalan merentasi Park. Cer tengok ...London eye pun boleh nampak kat hujung tu.
 The other direction pulak.
 Aku pun saje la snap beberapa photo siaran ulangan...sebab cuaca terang gambar mesti cun punya.
 Aku menapak arah tasik.
 Tinggal kenangan.
 Swan ni datang to say goodbye.
 Pastu semakin banyak itik dan swan datang menghampiri aku...mesti ingat aku bawak makanan...sekali takde food...memasing berenanag balik ke arah lain.
 Sad to say good bye but jauh di sudut hati...I am eager to go home.
 Aku jalan lagi ke depan...sama jugak...itik itik datang dekat as if aku nak feed them.
 Kesian pulak aku tengok itik dan swan ni dok mengharapkan food.
 Itik ni merajuk sebab aku nak balik dah ke KL. Aku kata nanti Liz, Ita dan Ejin akan melawat dia...tahun biler...tengok la pada rezeki memasing. Tapi Liz kalau dah terkeluar kat tube station Marble Arch ke, Bond Street ke or Oxford Circus...kirim salam je la kat Swan dan itik itik ni. Lariii.
 Bangau pun ada. Meriahh.

 Pasti burung burung pun datang terbang dekat dengan aku.
 Best kalau dapat datang summer time and lepak lepak kat sini.
 Sebab cuaca cerah...nampak building ni sumer at the other side of the lake.
 Sepanjang perjalanan banyak Swan.
 Cun tak?

 Pastu masa kat sini merpati pun dok terbang banyak atas kepala...aku takut kena berak burung aku cepat cepat jogging laju laju. Masa ni dok terfikir kenapa lak meriahnya binatang ni sumer sempena lawatan terakhir aku kat taman ni.

 Masa ni aku dah kat hujung lake..so snap photo sayup sayup nampak jambatan tu.
 Tempat tepi yang banyak burung merpati tadi.
 aku nak snap gambar swam terbang tapi susah sangat nak zoom...tapi dapat gak ambik. Happy je.
 Sekor tertinggal kat belakang.
 Rose Garden.
 Boleh Imagine masa musim bunga nanti kerusi tu penuh orang duduk layan bunga cun cun.
 Pastu nampak lak tupai ni. Terus teringan restoran tupai tupai yang sedap tu. Yang lawak antarabangsakan...masa aku dok terkial kial nak zoom tupai ni sekali ada tupai lain panjat kaki aku naik ke badan. Apa lagi...aku pun menjerit la. Terus lari tupai ni dan tupai satu lagi tu.

Aku cerita kat office ada tupai panjat aku...diorang cam terkejut...sebab tak pernah lak diorang kata jadi kat diorang. Selalunya tupai tu lari biler orang dekat. Pastu masa borak borak...baru la persoalan kenapa binatang datang kat aku. Sebabnya aku ada ikat plastik bag kat neck sack aku. Aku ada bawak maggi ke sini pastu mana yang tak habis aku nak bawak ke office la kononnya...rupanya binatang tu semua tertarik kat plastik and maggi tu. LOL.
My lunch. Sedapppp.

5 comments:

Liz Duan said...

Allah penuh dgn swan....rimas aku...tapi gambar undoubtedly cunlah....dah sayu ke ? baru 2minggu di perantauan....:)
sedap vege lasagne tu kan ?...our favourite....rasa cam daginf je kan...short glass cantik...beli jugak tu...nice!

fido said...

nice pics esp the swan yg putih melepak tu n d lil tupai!! u look 'tembam' in ur earlier posting! hee hee...

fido said...

nice pics esp the swan yg putih melepak tu n d lil tupai!! u look 'tembam' in ur earlier posting! hee hee...

Ejin said...

Heheheheh tupai tu lagi tekejut dengar ngko menjerit Fend ...jeritan mat salleh OMG ke jeritan melayu???

fendifid said...

Jeritan hantu....AAAAAAARRRGGGGGG.