Monday, April 30, 2012

Makan makan di Singapore Part 1: Fish and Co

Beralih angin pulak ekkk ...we leave the sightseeing and shopping stories behind dulu, and focus on cerita-ceriti pasal makan makan ....tak sah blog ni kalau takde posting pasal makan kan ...kan ...kan??? aku buat series tu hehehe padahal kat sana 3 malam ajer hahaha ...

the second night kat sana, dah tak tau nak makan apa ...after jalan-jalan ke the Shoppes at Marina Bay Sands, aku ngan Liz gi Orchard Road lagi lol ...ambik taxi from Marina Bay to Takashimaya ...dalam SD9 macam tu ajer ...tak tau nak makan kat mana, last last end up kat Fish & Co. Sini dia ada tanda halal ...and malas dah nak carik kat tempat2 lain ...letih coz dah menapak dari Hotel ke the Shoppes ..and menapak dari Dior ke Gucci ke LV ...letih mata aku oiii ....letih tengok tanda harga hahahaha

muka menunggu makanan sampai ...

ok, please note that hidangan kitorang melampau malam tu ...order ikut nafsu lapar masing2 ...and masing2 order a complete meals (by adding SD5.50 dapat air and starter) and dapat main course, of course

seafood chowder ...ok gak, aku kata ok sebab mine was licin hahaha Liz punya sket jer dimakannya :-)

senyum happy dapat fish and chips ....my idaman hati ....especially tengok fish and chips yang fendi tepek kat blog ...kalau lama kat sana, sah sah aku repeat yang nie hehehehe

close up ...now aku dah lapar!!!

Liz ordered grilled chicken and fried osyters with mashed potatoes and coleslaw hehehehe cer teka cer teka ...dia abis tak makan this dish????
scroll down for answer hehehehehe

^
^
^
^
^
^
^
^
^

jawapan nya: OF COURSE TIDAK ....Dia bukan Fendi, kalau Fendi ada mesti licin LOL


nasib baik tak tamak sampai ambik these top-up offers hahahaha was so tempted to add scallop sebenarnya

balik from dinner nie, nasib baik kami jalan2 all along the road from paragon to Singapore Visitor Center and to Robinson ...jauh gak tu, sempat le burn a few lemaks hahahahaha .....

8 comments:

Liz Duan said...

i was so tired and hungry sampai tak leh makan....muka pun dah terpeleot ha..ha..ha...

Tu Ejin suka dia ada masa without me so taht dia boleh makan makan and makan.... he..he..he..

Ejin said...

hahahaha makan dan makan dan makan ....kalau Liz ada, soppink, soppink, soppink ..makan ....then soppink soppink soppink dome more, makan tolak tepi lol

Eat said...
This comment has been removed by the author.
Eat said...

Suka part Liz x abis makan tu.. Sampai tudung pun herot berot...

fendifid said...

menjelma jugak ita akhirnya.

makan tempat tak best sebab tu tak habis. kalau aku gi makan yang best best aje...bukan takat habis...tak cukup lagi ada. Apakah?

Ejin said...

Sebab tu ngko macam kayu balak, liz plak macam tiang lampu ...hehehehe aku bagi perumpamaan ajer ok ...

Liz Duan said...

aku tak reti lah makan banyak banyak ni....ejin aje kuh semangat...
bila mana lak tudung aku herot si ita ni?

Ejin said...

aku pun re-look semua gambar tu, tak nampak pun herot nya hehehehe ita saja lah tu