Sunday, April 29, 2012

Fantasi before back to Reality - Selfridges Oxford Street

On the last day masa hari nak Balik Malaysia...aku dah plan hanya nak leisure aje. Pagi around 10 selepas kengkawan aku bertolak ke Airport sebab flight diorang kol 2.45ptg aku ke Harrods lagi. Aku flight malam kol 10pm. Memang dah plan nak ke harrods sebab nak beli macaroon, tea and red velvet cup cakes untuk bawak balik KL.
Coklat aku tengok tengok aje...tak beli sebab wife Shahrul bagi banyak dah hari tu and ada colleagues kat office pun bagi aku coklat jugak. Kalau nak beli coklat kat sini kena tanya dulu contains liqour ke tak. Coklat semua mahal mahal.
Singgah beli TWG tea. Tea paling mahal aku pernah beli...siap suruh diorang bungkus cantik cantik padahal nak minum sendiri je. LOL. Yang tin kuning kat belakang diorang tu la jenis jenis premium tea yang bau harum harum. Diorang akan buka dan bagi nko cium bau and pilih la yang mana nko minat.
Aku beli Alfonso and Great Danjeling tea. Sedap punya pasal. Kalau tak ke London takde la merasa nak beli tea ni sebab Harrods kat KL pun takde jual TWG tea ni.
CupCakes yang di jual kat Harrods...tapi yang most popular tentu lah Red Velvet. Aku tanya berapa lama cake ni boleh tahan. Katanya 2 hari. Tu yang aku berani beli untuk bawak balik KL. Memang sedap mantap. Semua red velvet cake yang aku pernah makan kat KL ni tak leh lawan yang Harrods punya. Lepas aku dah siap beli semua barang aku ke McD jumpa member aku kat situ. Kami balik Apartment dulu untuk simpan barang barang.

Lepas tu terus ke Bakers Street untuk ke Central Mosque...solat Jumaat. Dari Bakers Street kami ke Oxford Street pulak sebab aku nak ke Primark, Mothercare and Selfridges.
Lepas dah settle last minute shopping semua...kami ke Selfridges lower ground floor sebab nak meneruskan misi Fantasi bak kata member aku. Ni aku tengah beratur untuk dapat kan meja kat cafe untuk sessi English Afternoon tea. Dia kata fantasi sebab dari pagi dok beli benda mahal mahal aje.
Selection of desserts kat situ. Tapi takde red velvet.

Nampak tak kat hujung tu orang beratur semata mata untuk lepak minum.
Kami layan Englist Afternoon tea set.
Danjeling tea...pekat dan sedap.
Semua sedap sedap....paling sedap fruit tartnya.
Penapis teh gold plated.
Scone.
Macam roti sikit sikit. Lembut. Kalau yang kat coffee bean berderai kalau kita potong...yang sini macam roti...elok je takde serbuk serbuk sangat. Tapi aku prefer yang coffee  bean punya. Lepas dah lepak dalam sejam...kami balik ke Apartment untuk aku packing barang barang. Member aku kata...ok..Selamat tinggal dunia fantasi...let's go back to reality sambil ngomel ngomel...dan bertanya sendiri apa yang menyebab kan afternoon tea tadi tu mahal. Kalau nak datang selalu tentu tak mampu. Kena pikir 15kali. LOL.
Gambar lepas solat jumaat aku tengah talked to Fid.
Credit phone banyak lagi masa ni tu yang sibuk call sana sini...sms saje nak habiskan credit. Sambil sambil tu buat orang kat KL menjeles. Ha ha ha. Layan.

6 comments:

Ejin said...

Loves the cupcakes!!! Cantek rupanya ...

Cayo lah abang ngah siap bergambar depan masjid kat sana ...sejuk ati tengok :-)

fendifid said...

cup cakes tu memang terbaek la. gebu macam baldu. masa aku dok beratur nak beli ada european ladies dok lalu pastu stop and beritahu kawan dia...that is the best red velvet cupcakes. lagi aku teruja nak beli.

pastu sekarang nyesal sebab beli 4 je bawak balik KL...patut beli 40. LOL.

Liz Duan said...

geram noh aku tgk guys tak button up shirt tu tau...ni semua pesen leher balak ha..ha..ha..

sungguh sejuk hati diri depan masjid tu :)

Liz Duan said...

geram noh aku tgk guys tak button up shirt tu tau...ni semua pesen leher balak ha..ha..ha..

sungguh sejuk hati diri depan masjid tu :)

Ejin said...

hahahaha aku nak komen juga penampilan tak kemas dia masa high tea tu, tapi tak sampai ati ...lol but, since Liz dah start ...hahaha please lah pakai kemas and button baju betol2 ....aku dah merasa kena marah ngan Liz pakai jeans longgar hehehehe

fendifid said...

Ha ha ha...x koser. Panas nak berbutton up bagai. Minum teh panas lagi. Baju levis denim...kena la rugged. bukan kemeja ala ala rosyam nor.