Thursday, April 26, 2012

Makan Makan Sedap di London

Hari ni bertuah sungguh...makan sedap sedap pastu orang belanja. Heaven.
Ribs for breakfast...sedapnya ribs ni...makan gitu je tak payah sos cili. Sedap mantap. Murah pulak tu.
Nak resit punya pasal...kena beli jugak hot chocolate and scone. Sedap gak scone tu.

Tengah hari colleagues kat London belanja makan. Kami ke lebanese food...marouch nama restoran tu...location yang kami pergi kat depan Harrods. Restoran ni ada few chain.
Jeruk olive for starter...masin ya amat. aku makan 2 biji je sambil menahan masin
Aku order set lunch. Ada 6 starter including hommus dan salad...pastu main dishnya shawarma kebab...campur lamb and chicken. Portion besar sangat...tak habis aku makan.
Kak Mas and Haslin yang belanja aku makan.

Reseki murah hari ni...dinner pun orang belanja. I was invited to my fren's house for dinner...makanan sedap sedap...ada kari kambing...udang masak lemak dengan kacang panjang dan ayam masak merah. Paling meletops sambal belacan...sedap bangat. Bertambah jugak la aku makan. Pastu lepak lepak borak borak...kisahnya ada pulak dessert. Meletops.
Kat singapore ada ke dessert ni? cer citer cer citer...lariiiii. Bread pudding special. First time wife Mozaque buat...sedap mantap.
Kat KL kalau nak makan meringue ni kan portion kecik je kan...ni semangkuk besar...dengan fresh fruits...sedap tak terkata.
Fendi Pitt and fren, Shahrul.
Anak Shahrul yang no 2.
Anak Shahrul yang no 3. Umur 7 tahun.

Lepas dah kenyang...sembang sembang...Shahrul hantar aku balik apartment...aku di bekalkan dengan satu bag besar coklat...macam macam jenis.

Seronoknya trip kali ni...makan tanggung...LOL.

2 comments:

Liz Duan said...

Wah mmg mantap nampaknya...balik bila bro..berat kapal terbang lol

Ejin said...

Makan jgn lawan fendi ...dia always on the right track kalau bab bab makanan ...