Tuesday, April 24, 2012

The city of Bath, UK

Trip kali ni complete sungguh...hari tu masa aku tengah keluar masuk malls kat Oxford Street.member aku call cakap dia masak...biler balik apartment aje food tersedia untuk di makan. Sedappp. Pastu photo photo trip kali ni meriah sungguh sebab member jadi photographer terbaekk. Sabtu pulak...ada driver bawak g jalan jalan. Adik beradik yang g Singapore tu...nko ader??? lariiiiii
Ibrahim yang bermurah hati mengoffer diri untuk jadi driver g jalan jalan. Jommmm.
Tuan besar duduk belakang la...aku tidur bangun tidur bangun...best.
Kami ke Swindon...factory outlet...banyak jual baju kat sini...macam macam ada...gap...next...timberland...clarks...m&s dan banyak lagi la.
Dah siap bershopping...makan fish and chips dulu.
Driver kena makan banyak...lol. 2 ketul....beli jiwa. LOL.
Photographer and chef terbaek.
Seronok lepas shopping. Tapi kalau korang yang mai sini...mesti shopping bag kiri kanan.
Kami terus ke BATH. Cottage house kat kawasan ladang. Cun kan.
Snap dari dalam kereta je masa on the way
Aku pun tak faham...kena ambik gambar dinding.
town BATH
Kat sini pun ada hop on hop off tour bus ni.
Kena la model posing dulu.
Kat area Roman Bath
The Roman Bath. Dah jadi museum. Aku tak masuk la museum museum ni. Tak pandai.

Pintu masuk. Berapa pound kena bayar pun aku tak tau.
City of Bath. Building kat sini menarik.
Ada garden tepi town. Yang atas bukit bukit tu...rumah cantik cun meletops
Malas nak turun ke taman tu.
Snap dari atas jambatan aje
Cun kan.
Masa ni baru nak tour the town.
Tak turun pun ke tepi sungai tu
Padang tu tepi taman.

Aku tak pasti apa benda ni.
Cun?
Kat sini aje dah 20 keping photo di snap.
Menapak ke atas...town kat sini special sikit berbukit bukit.
The circle...nama tempat ni...sebab bangunannya macam circle.
Ada cam padang bulat kat tengah tengah building berbentuk circle tu
Kereta pun di park macam circle. LOL
Masa ni photographer rehat jap..sejuk dia kata tangan dia.
Ni aku yang snap. Cun kan. Saje malas nak tunjuk skill...aku lagi prefer jadi model. LOL.
Jalan jalan pusing the circle.
nampak tak macam bukit.
Menapak naik ke atas lagi.
Lagi.
Dah sampai...bangunan ni pun macam bulat tapi separuh bulatan aje.
Bawahnya ada padang ni.
Cun bangat the view
Yang bestnya biler snap photo kat sini...cuaca berubah ubah within minutes...so kejap gelap kejap cerah.
Ok...photographer take over balik the camera.  Model warm up.
Ada la khemah cam roman kat sini untuk tourist berposing.
Ada gak jual barang barang kalau sesapa nak beli
Kat sini je berpuluh photo di snap.
Kan cun melecun tu

Nice view.

Tadi hijau ni dah mendung balik
Jalan jalan kat padang tengok khemah roman tu
pelancong come and go.
macam kat movie lak,
Tak boleh nak snap photo bangunan tu semua...besar sangat...nampak separuh separuh je.
member aku nak gambar bangku dan pokok...layannn.
untuk member aku jugak...dia nak print jadikan poster kot.
Model ambik spot.
Ada bangunan cam bird cage.

Dari bawah pulak snap photo bangunan tu
aku pantang nampak kerusi aku duduk sementara tunggu member aku snap photo sana sini...kaki dah lenguh
Menapak turun pulak.
Ni arah ke atas ke bangunan yang macam bulatan tu
kami jalan ke Botanical Garden
Cun kan pokok ni
Ada cottage kat atas tu...masa sibuk nak berposing kat pokok ni...sib baik tak kena marah. Ok je kot berposing kat sini.
Model ambik tempat.
ha ha ha.

Aku lepak je atas batang pokok tu...photographer yang ke kiri kanan cari spot terbaek...sorang mentor sorang protege...aku jadi mangsa...terpaksa jadi model. terpaksa la sangat. Lariiii
Gaya little house on the prairie. Kah kah kah.
Padang menghijau seluas saujana mata memandang.
Di paksa berdiri kat jambatan tu 5 minutes.
konon konon je...cam ye ye je. kah kah kah
protege try snap closeup.
Yang ni long shot kot...belasahhh

ok...yang ni aku yang suruh dia snap konon nak bandingkan dengan gambar kat Kings Park Perth
ada persamaan kan...cun bangat.  Model tu yang buat nampak lagi cun. ha ha ha

Lepas dah penat...menapak ke parking semula...sambil tu snap snap photo bunga tulips yang kat posting sebelumnya ni. Puas tak korang layan photo kat City of Bath ni? Walau pun Bath ni luar dari London tapi cost of living kat sini tinggi berbanding tempat cam Cardiff or NewCastle dan Liverpool yang kat ulu tu. Lariiii

To our Silence readers...kumpul la duit...boleh melancong ke sini. Kalau nak ikut trip group Ronggeng...chef  da mission tentu la Abang Ngah kan...kiter target nak buat rombongan cik kiah ke London dan Bath tahun depan hujung bulan 4 or early May. Jom Join Jom.

Bak kata..."Angan angan itu Salam menggapai Impian"...jom kiter berangan ramai ramai. Abang Ngah berangan ...dah dapat dah sampai sini 2 kali. LOL.

6 comments:

Ejin said...

Model terpaksa konon ....

Ejin said...

Cantik tempat tu ...been there before :-)

fendifid said...

Ada banyak lagi tempat cun tapi tak sempat nak cover. Next time la kot. Chewahhh...next time...katanya.

Liz Duan said...

Kau mabuk ke apa? Macam macam aksi kah..kah..kah..one hell of a posting n awesome pictures...aku gelak baca...gambar plg mabuk meroyan is laura little house on d prairie...very d mabuksss..

N what were u thinkg panjat pokok tu??? Kah..kah...kah...kawan tu melayan lak tu

Bagus postg ni ...2 thums up!!

Ejin said...

Yes, gambar semua clear and cantik ...bukan tangkap asal ada mcm the last trip lol ...

fendifid said...

Actuallynya pokok tu rendah je tempat aku duduk tu. Tapi kelakar la..dua orang dok sibuk bersnap photo sana sini aku lepak diam diam kat atas pokok. Kah kah kah.