Sunday, April 22, 2012

Jalan-jalan di London sampai Lebam

On Saturday keluar je from apartment, tengok cuaca cerah...panas...terus excited. Plan awalnya nak naik bas terus tukar to Jalan kaki aje. Sambil sambil tu boleh snap photo.
Depan apartment ada banyak pokok ni.
Bunga tulip pun depan apartment je.
Masa ni walking towards Royal Albert Hall.
Siaran ulangan. Layan je la kan. Entah biler kala lagi boleh ke sini kan.
Wajib berposing dengan telephone merah ni.
Nak jugak tu bersposing dengan defodils. Tujuan satu je...nak kasi Ejin menjeles. Kah kah kah.
Ok...layan la bunga bunga ni...member aku yang snap.



Dalam hati ada taman.
Jalan lalu kat depan Kensington Palace. Dulu masa January under renovation...now dah siap. Boleh masuk melawat kalau nak.
Meriah kat Hyde Park...siap ada kerusi malas kalau nak sewa untuk sun bathing. Orang berjogging punya la ramai...mak cik mak cik yang tengah pregnant pun ada yang berjogging. Terror kan diorang ni.
Gi Bayswater...tujuan...nak menjeleskan korang...sambil sambil snap photo nak tunjuk betapa meriahnya kalau cuaca cerah camni
Tu dia...dah sampai. La la la.
Sedap meletops.
Kisahnya tak boleh snap photo.
Sedap ke jam doughnut ni?
The first bite.
Sila la menjeles...lol
Kan dah kata...the filling membuak buak.
Lepas tu ambik train terus ke camden town. Ramai sungguh orang kat sini membeli belah kat market. Sapa minat benda yang artistik...datang la ke sini. Tapi aku tak minat.
Kalat takat lepak lepak boleh la.
kat market tu banyak kedai makan kecik kecik macam stalls. Tapi aku tak jumpa la yang malaysian punya. tempat lepak makan...kerusi made from vespa
ada cruise kalau nak naik.
dalam ni pun banyak benda benda arts kalau nak beli
malas aku nak masuk semua aku lalu lalu gitu aje.
tak jumpa yang kedai melayu tu aku layan nasi dengan kebab
member aku makan nasi dengan kari kambing beli kat orang Pakistan.
Dari sana ke Tottenham Court Road lak...gi shopping. Lepas puas membeli belah...lepak minum kat kedai ni. Ada jual apam balik.
Lepas tu menapak ke Regent Street pulak.
Regent Street di waktu cerah
Lalu kat kedai jual dessert ni...beratur orang nak masuk...tapi sebab aku kenyang aku snap photo je.
Untuk kesekian kalinya ke Liluwhites lagi beli belah. Lepas tu balik apartment hantar barang barang...lepak kejap pastu keluar balik sambung shopping dan shopping. Biler kena virus Kak Long ni...memang seronok tak hingat. LOL.
Aku ke Bond Street pulak...lalu kat Burlington arcade yang cun melecun ni.
Concept ni la yang ada kat Perth...yang di panggil London Court tu.
untuk tatapan korang.
Ni deco kat kedai mulberry.  Lepas tu terus ke Oxford Street pulak ke M&S dan Mothercare. Cam lupa daratan aku shopping baju Zara kat Mothercare. Keluar masuk kedai lain untuk cari top for EJ lak...dapat sehelai je. Kecewa sungguh. Ha ha ha. Masuk Selfriges lagi...cam tak puas puas. Akhirnya kedai pun tutup baru sibuk nak balik.

Kalau selama ni kita dok puji bus and train kat sini efficientkan...ikut time la apa bagai...tapi aku experience sebaliknya kali ni...lambat betul tunggu bas no 10 sampai. Bas no lain dah beberapa biji...bas no 10 tak sampai sampai. Duduk kat bus stop sambil layan fries...pastu sampai je kat umah...member aku dah siap masak nasi dan lauk pauk. Makan bertambah tambah. Bestnya trip kali ni sebab member aku terror masak. Dulu pernah jadi chef kat restoran makanan thai...so apa dia masak...layan aje...dengan berseleranya. Syukran Syukran.

Seronoknya kalau layan virus shopping tak hingat ni...kaki sampai sakit sakit...tapi hati berlagu riang gumbira...especially kalau banyak hasil tangkapan. Cuma benda yang aku cari kat M&S je takde size...yang tu kecewa sikit.

Ok...nanti kita tengok Kak Long sebarkan virus shopping kat Ejin ke tak kat Singapore tu...tungguuuuu.

7 comments:

Ejin said...

Best nya cuaca macam tu...magnificient pictures!!! Hahahaha sanggup tu lompat pagar semata mata nak ambik gambar ngan daffodils untuk jeleskan aku ...aku memang jeles!!!!!

Ejin said...

Bestnya cheese and onion pastry ..and jam doughnut is another one of my favourite ..aiyoooo

fendifid said...

Kalu hari hari cuaca camni...best sungguh. Aku kekenyangansgt tu yg x beli doughtnut tu.

Liz Duan said...

awesome nya...gambar gambar semua...jam doughnut tu duan's favourite...pokok kat the very first picture tu canggih ...tanam kat malaysia boleh ke...?

Liz Duan said...

mmg tak kuase kawan kau melayan kau bergambar...best nya cheese n onion tu...kau bawak lah balik for your family...kat msia re heat aje..lepas ke airport?
Cuaca macam tu mmg di tunggu dulu untuk pakai skirt :)and the leggings...gempak noh rasa tu ha..ha..ha..
those were the times...anyway looking forward to paint SG red ya Ejin...wahahahhaha....banyak kerja ni...

Ejin said...

Fav aku jugak tu ...jam dia yang manis dan membuak2 bila dimakan ...

Pokok first tu magnolia kalau tak silap aku ...kiter soh fend tanam kat Keramat ajer ...

fendifid said...

Aku tak pernah tahu apa nama pokok tu tapi ada banyak la. Kesian perut aku mentedarah hari hari non stop. This week aku slow down tak nak makan makan sangat. LOL.

Bunga bungaan memang meletops.