Saturday, April 21, 2012

Meriahnya Makanan Halal di London

Kesian perut aku sebab from day 1 dah belasah macam macam makanan yang superb superb kat sini. Orang kata rezeki jangan di tolak musuh jangan di cari. So happen kedatangan ke London ni musim orang resign sebab isteri/suami masing masing tamat PHD so no choice semua kena pulang ke Malaysia to begin another chapter of their career lives. Panjangnya mukadimah...padahal nak kata je ada farewell lunch. Dah aku and kengkawan datang sini time ni...merasa la makan free. he he he. Ordered from Satay House.
Sambal sotong, rendang daging and ginger chicken.
Fried kuay teow
and of course satay ayam dan satay kambing.
Some of the staffs...preparing sebelum mula makan makan.
An there I was so dedicated and serious doing my work. Apakah? If I started something...memang susah nak stop selagi tak habis. Ye ke?  ha ha ha.
Tunggu yang lain masuk bilik meeting. Bau semerbak harum.
Mereka mereka yang di rai kan.
Tengah menyampaikan ucap kata sepatah lima kata. LOL.
Ibrahim...will be leaving soon. Kenyang makan...petang nya lepas makan I went to harrods.
Cun tak?
Actually nak balik awal konon nak tolong member masak. Tapi aku kan banyak kerja terpaksa balik lewat..tapi sempat g Harrods sejam. Camno tu? nak explain pun tak reti. Tapi kawan aku balik lagi awal la kol 4 dah balik sebab nak masak...aku kerja sampai lewat sikit tapi sempat g Harrods.
Sampai sampai je...nasi ayam tersedia menunggu untuk sessi aku santap makan lagi. Sebab tengok masakan dah readykan...aku dengan pantasnya buat nescafe...coverline. Kah kah kah.
Susu condensed to aku bawak from KL. Susu kat sini kan tak sedap katanya. Ibrahim minum 3 cawan.Lagi sedap sebab aku yang bancuh kan...mamak pun kalah....lariiiii
Lepas tu tak yah cerita la...sebab posting sebelum ni dah cerita...layan je la scenery mantap di waktu malam di Kota London.
Cun kan...macam horror movie jek.
layannn
ada about 4 security guard tak bagi orang masuk ke area tu waktu malam. So I took picture from outside ada macam penghadang kat situ
Lagi real cam haunted house. He he he. The Horse Guard House sebenarnya.

Ok la...itu je nak cerita...lepas ni I will slow down to hand down to Ejin and Liz mengupdate activities meletops diorang kat Singapore. Muak la dok letak picture sama je kan. Konon...berkata kata dusta...ha ha ha.
This place should be visited waktu malam kalau nak enjoy scenery yang mantap.

4 comments:

Ejin said...

Muka tekun bekerja tu aku paling menyampah sekali ....kerja ke update Fb or tengok blog??. Lol

Style makan malam tu reminded me of zaman students lah ... Hehehe tapi makanan siang kan main meriah lagi ...melampau2

Ejin said...

Btw berapa kali nak recycle gambar malam tu ....dah dah, cari daffodils untuk aku

Liz Duan said...

Betul makan malam kawan masak tu mcm uni time...sanggup fend bawa condensed milk..
First time lah nampak muka kerja ya...bagusssss tak sia sia co hantar jejauh...n your rezeki mmg baik, dgn food melimpah ruah...so kena banyak2 bersyukur dgn nikmat Nya..amin..
Langit gelap tu jaga sikit...mmh horror lah

Ejin said...

hahahaha ...tetiba patung2 batu tu becomes alive ...better scene terang benderang