Wednesday, April 18, 2012

Percutian di London - Sedap

Untung sabut timbul, untung batu tenggelam.

Jauh perjalanan luas permandangan.

Tempat jatuh lagi di kenang...inikan pula tempat ??? Bermain ke? Bercinta? Berkahwin? Belajar? Bersoppink? Semua boleh.

Hujan emas di negeri orang...Hujan batu di negeri sendiri...lebih baik di negeri sendiri.

Sayangkan anak tangan tangankan sayangkan isteri tinggal tinggalkan.

Semua di atas ada related dengan my situation sekarang. Travel jauh jauh kesini alone demi tugas. Ayat tak leh blah...kah kah kah. Actually memang sebab kerja pun kan dapat chance datang ke sini. Nak harap duit sendiri...tak tahu la kan biler tu. Aku je kot yang tengah jet lag...member lain syok je tidur. They came last Friday. So dah adjust sleeping behaviour dah.
Semalam singgah M&S beli chip brioche rolls ni...sedap mantap...baru je sat tadi layan dengan nescafe. Ngammm. Kat KL mana ekk ada jual yang sedap cam ni.

I missed my family la. All of them. Kesian fid kena jadi ayah, ibu, majikan sorang sorang. Tried to make this trip seminggu je...tapi due to flight tickets yang mahal melampau...kena jugak 12 hari. Siap gaduh gaduh dengan admin staff yang in charge book tikets tu sebab lambat buat confirmation. Well...ada process and procedure she kena ikut...tapi aku ni yang tak sabar ni...nak cepat je la kan. I went all the ways sampai contact the travel agent myself...ha ha ha...syukur dapat tiket MAS...tak payah transit. Letih la nak transit transit ni.

Agak agaknya ada tak rezeki aku nak datang sini lagi in 3 months time. Ada ke? Kalau nak datang...kena pasang strategy...kawan aku kata. Tapi aku nak datang with family...untuk jalan jalan...soppink...bukan kerja. Camno tu? Aku batuk la...keringnya tekak. Ada bawak vitamin C...and ubat batuk dari KL. Tak best la batuk batuk ni...tak merasa nak minum jus mango meletops semalam sebab batuk punya pasal.

Lepas ni nak bersiap...nak jogging kat Hyde Park. Pastu singgah breakfast sebelum masuk office. Rindunya nak minum flat white and layan croissont.  Hari ni aku kena ke DR site...kat mana tak tahu...sebab tak pernah pergi. Hari ni ada kerja kat sana. Pastu terus nak dinner kat kedai Arab paling sedap katanya. Aku ikut je la kan. Kalau dulu biler sorang asyik asyik Malaysian Hall aku gi for dinner. LOL.

Semalam masa dalam flight makanan so so je...aku makan lamb for first meal...pastu tenderloin beef for second meal. Baru perasan semalam tak makan nasi langsung. Yang second meal tu boleh pilih beef or terriyaki fish with japanese rice...aiyo...hate the smell. Aku dok tekap hidup sebab baunya sungguh tak ngam dengan aku. Camne nak g tokyo ni ekk?

Pastu duduk pulak sebelah chinese boy ni...dok bantai tido all the way from KL to LDN. Aku nak bangun nak g toilet pun susah. Tapi beberapa kali gak la aku terkacau tidur dia...selain untuk ke toilet...aku buka tingkap and cahaya terang berderang masuk ganggu tidur dia...kah kah kah.. Pastu dia tutup muka dengan jaket. Ha ha ha.

Sepanjang journey...I watched few movies...ombak rindu, moneyball lakonan brad pitt, pastu cerita lakonan Hillary Swank...dia belajar law purposely nak selamatkan abang dia yang innocent from live prison...pastu cerita apa ntah tajuknya ada mamat ni coach basketball pastu kena ajar budak pompuan...masa zaman dulu dulu kalau team pompuan tak dapat scholarship and all...kira second class treatment la. Punya la tak tido dok layan movies aje.

Oklah...kena bersiap ni nak gi jogging kat Hyde Park. happy reading...aku merepek meraban aje. LOL.

2 comments:

Ejin said...

brioche tu aku tak kisah sangat ...kalau cheese and onion lain cerita laaaa

Liz Duan said...

cheapy cheap aje ....sini roti bodo pun berhinggit hinggit...