Monday, May 23, 2011

Day 3: Tangkuban Perahu (Part 2) - photo entry

As promised ...this is only a photo entry ....photo banyak sangat lah masa kat sini :-)

pokok-pokok kat sini mostly hitam2 belaka ....sebab asap from kawah kata guide itu ...but actually kalau disiat-siatkan that tree bark, akan nampak this reddish coloured tree trunk inside (see next photo) ...


masing2 control and takut bergerak sebab tempat tu tinggi!




hahahaha macam duduk kat kerusi plak! Masa nie aku dah semput, tu yang berehat sebentar!


kawah nie masih jauh lagi sebenar nyer ...masa tu we all dah tak larat and decided to stop here ...and patah balik ....

peringatan: kalau nak menapak jauh kat area ni, pakai lah kasut yang sesuai ...aku aritu nasib baik pakai flats kalau tak boleh terseliuh! jalan nya agak curam and berbatu kecil. In fact, our guide cerita a couple of month before ada western tourist broke her ankle sebab terjatuh kat sini...

aku mula2 musykil tengok benda nie ...tak tau untuk apa ....rupa nyer org tu jual air bandrek jahe (i.e. air teh halia)

tak try pun ...


hehehehe that's wrap up posting aku pasal Tangkuban Perahu ...i guess, aku dah lihat semua yang patut dilihat kat kawasan ini ...so, my next Bandung trip aku tak akan ke sini, unless I am taking my parents. I know my dad sure nak ke sini if he comes to Bandung ...

5 comments:

fendifid said...

nko takkan dapat tgk gambar lizdu kat sini...he he he...sebab kalau turun bandung nak cover shopping malls pun tak sempat. lariiiiiiiiiiii.

Liz Duan said...

aku pun nak tengok wahahahahaha..tak de kerj ake nak kutuk aku huh...
ejin, awat handbag tu besau sgt...khazanah apa kau bawak berjalan ni??? musykil aku

Ejin said...

beg Doremon tu ...ada inhaler, ada payung and macam2 lagi LOL ....beg besar, boleh cover perut masa bergambar :-)

Ejin said...

hahahaha liz dah berkali2 ke Bandung, tapi belum sekali sampai ke Tangkuban Perahu nie LOL

fendifid said...

tunggu anak anak dah besar baru ke sini.