Sunday, May 15, 2011

Meriah di Hujung Minggu

Walaupun tajuk hujung minggu...tapi aku selit jugak cerita hari khamis lunch...sebab ada gambar food...ha ha ha...entah berapa kali dah jaja gambar food ni...tapi tetap nak tepek kat sini sebab sedap bangat...sampai hari ni terasa kesedapannya. Tak caya? pi try sendiri...mantap.

Actuallynya celebrate birthday kawan...kami ke Bangsar Shopping Mall...pi Chillies...sejak dari mula kerja kat Bukit Damansara member aku dok ajak pi Chillies...tapi memasing takut kena queue....rupanya kalau pi kol 12pm...kosong lagi.
Tripple play...all time favourite.
Country Chicken...so so je...rasa cam kfc je...sebab deep fry
Caesar salad.
Mushroom Jack Combo Fajitas. Lepas dah dapat makanan...baru terasa macam sikit...just nice aje...takde la sampai perut ketat.
Birthday girl...Feei Lien yang baju kuning tu. Ramai geng makan takde...sebab pi meeting la...pi Perth la...pi training la...yang tinggal kami berlima aje termasuk yang tukang snap photo.
Yang kiri sekali, Lee Yen...tukang snap photo...dah siap bagi komen( ada makna tu...ha ha ha...lariiiii).

Ok...baru masuk cerita weekend...Sabtu pagi kami bertolak balik PD...sampai aje adik beradik aku tengah sibuk memasak. Masak lauk simple aje...lauk kampung.
Kek untuk hari ibu...aku sikit pun tak rasa...yang lain laju je makan cake...esp budak budak...aku kan tak suka cake...Apakah?
My Mom...dah sihat sikit...badan pun mula berisi.
The kids yang tak sabar sabar nak makan cake.
Susahnya nak ambik gambar sebab bersepah sepah memasing duduk...pastu asal aku snap aje gambar entah apa apa....punggung orang la...memek muka la.
Last last aku snao gambar food...lagi senang.
Macam macam ada...kerabu mangga...masak lemak ikan masin dgn nenas...ayam goreng rempah...pucuk paku...jantung...dan paling special...ada kim chi...abang aku buat. Aku ada snap photo...tapi lupa nak load kat sini...pastu aku sms kat Ejin...terus dia mintak resepi...he he he.

Abang aku kata dia google aje resepi kim chi tu. Nko try la google Ejin...ada banyak resepi...macam macam. Tapikan...family aku tak reti makan Kim Chi tu...kah kah kah.
Lepas makan dan lepak rehat...ada la pulak yang rajin buat games...rebut kerusi...bola beracun...Ej kan main seronok lagi masuk semua...tapi tak menang.
Ej dapat sampai level tahap 4.
Yang paling best...masa budak berlima ni joget lambak...terkekek kekek orang semua ketawa...semua sporting sporting.
ayooo......joget lambak lagi.

Kami balik hari je sebab on Sunday...fid ada sukan...pagi sebelum ke Stadium...pi breakfast kat O'Brient. Fid lately dah mula hilang selera makan...so tengok apa pun tak lalu...roti aje yang lalu...layan. Bagus juga menjengah ke Great Easten Mall ni...dapat la misha beli present untuk cikgu cikgu dia sempena hari guru esok.
Roasted beef...selalu ambik chicken...tukar ke beef pulak.
Fid tetap dengan Tuna sandwich.
Rapatnya Ej snap photo...terserlah pipi gebu daddy dia...ha ha ha...awet muda...kan kan kan. Lariiiiiiiiiiiiii. Basically...weekend ni very tiring.

5 comments:

lcly77 said...

Tukang gambar tu ade di sini...
Caesar Salad hari tu memang sedap!

@xiM said...

drooling tengok roast beef sandwich tu..

Ejin said...

best nyer menjamu mata tengok gambar2 food kat sini ....nanti aku nak googlekan resipi kimchi ...nak buat lah jugak ...i love kimchi ....jom gi Korea - boleh merasa kimchi original

fendifid said...

you would be surprised...recipe kim chi tu senang bangat.

Liz Duan said...

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kita miss Chillis.....