Monday, May 30, 2011

fajitas for dinner ...

Ni semua Fendu punya pasal ...benci aku tau ..asyik2 tunjuk gambar food ....merana le kekawan yang dok jauh ...nak tak nak kena masak sendiri .....masa dok baca posting fendu abput Chillies, akak terliur nak makan fajitas ....terus gi supermarket and bought the ingredients ....and cooked it for dinner ..ambik ngko! baru puas ati LOL

masa masak tu teringat masa uni dulu ...my friend Angela mmg suka benar buat fajitas, tacos and enchiladas ....aku mula2 nak buat enchiladas tapi renyah sket nak buat ....so, buat ajer fajitas ...beef fajitas to be exact ...



mula2 masak the beef with all the rempah ....and some capsicum ...


sediakan iceberg lettuce ....my family punya fav salad :-) ...


and this vibrant red cherry tomatoes ....sedap!!! aku malas nak guna tomato yang besar, sebab kurang manis compared to cherry tomatoes nie


letak semua atas tortilla wrap yang dah dipanaskan dalam microwave ...

and wrap it ...wallllaaa it is done ...nie adik aku buatkan, too much inti sampai susah nak roll hehehe

next time nak buat jugak echilladas ...cuma kena carik that tomato hijau punya paste :-)

7 comments:

fendifid said...

sungguh menyelerakan fajitas home made nko ni. aku pernah gak dulu terfikir nak buat Fajitas..pastu cam leceh kena beli banyak barang...pi Chillies jugak senang.

Ejin said...

kalau ada choice, aku pun tak masak sendiri ...tapi aritu laju jer semua orang makan ...my dad siap request utk buat lagi ...

zamreen said...

ejin: menariknya. simple je kan sebenarnye.

Liz Duan said...

yg segera pun ada ...giant jual ..sedap

zamreen said...

yg segera tu lagi menarik rasenye... *malas*

fendifid said...

tak pernah jumpa la yang segera punya. Liz...buat posting sikit..camne rupe yang segera tu.

Ejin said...

hehehehe ...mmg simple buat ....tapi kalau ada yang segera mmg menarik!