Friday, May 27, 2011

Selamat Hari Jadi Amel

Semalam Birthday Fid...awal awal lagi Ej dah plan nak surprise mummy dia. Kejap cam ni kejap cam tu dia dok explain kat aku. Yang paling tak leh bla dia suruh aku beli cake kat Bakers Cottage...sebabnya dia suka fruit plan cake kat situ. Ni nak celebrate besday mummy dia ke besday dia ni?

Pastu petang masa aku still kat office dia call aku dok explain plan dia lagi...itu ini begitu begini...tapi sebab I left office lambat...I told EJ tak sempat nak ke bakers cottage...then dia kata tak kisah la kat mana mana cake shop pun boleh la. So on the way balik aku singgah kat Mont Kiara beli cake kat Sinfully Chocolate. Hazelnut caramel and belgian chocolate. Mahal cake ni maybe sebab guna belgian chocolate...Sedap melampau.
Masa aku on the way...Ej call lagi tanya kenapa lambat...padahal aku dah nak sampai umah dah. then dia cepat cepat ambik cake tu bawak lari naik atas. Mummy tengah bersiap kat bilik bawah untuk ke rumah jiran sebelah umah ada kenduri. Pastu dia mintak lighter aku cakap tak payah la...bawak turun surprisekan mummy pastu baru nyalakan lilin...dia tak nak...nak jugak nyalakan lilin masa nak surprisekan mummy dia. Fid memang terkejut la tak sangka ada cake kat tingkat atas masa kami bawak turun...potong cake...berposing pastu Fid terus ke rumah sebelah untuk join group marhaban wanita baca yassin.
Happy Birthday Amel. Abi doakan...Semoga ceria selalu...sihat selalu...dan dimurahkan rezeki.
Daddy yang serabai tengah panas...baru balik kerja. Sekarang ni kan malam malam pun cuaca panas. Lepas Fid habis majlis kenduri...kami terus keluar untuk dinner. Fid blah awal sikit dari kenduri tu...sebab nak pi dinner kat luar.
We went to VS.
Birthday Girl dengan sizling steak yang sedap mantap.
Aku dengan Ej share T bone steak. Besar portion tapi T bone steak takde gravy.
"Abi dan Amel"
Untuk dessert kami order banana split. Ordered 1 je sebab memasing perut dah ketat.
Sedapnyaaaa.
Pasangan Remaja...Lepas keluar dari restoran...berposing jap tapi Ej snap kelam kabut...terus blur.

Kenapa Fid tetiba jadi Amel lak ni? Abi dengan Amel tu nama watak dari cerita Pengantin Remaja...crite Indon siang siang tu. Layannnn...ha ha ha.

3 comments:

Ejin said...

happy birthday Fid ...wishing you all the nest in everything, with extra toppings of happiness, wealth, prosperity and good health ...

33dda said...

hi & salam,

hepi besday moga mummy & sikecil kat dlm tu sihat n dirahmati olehNYA sentiasa.... amin

Liz Duan said...

Happy birthday Fid..wising u teh best in everything..
akak baru nak tanya apa kehe yg amel and ebi ni...