Sunday, August 14, 2011

gambar peram - jangan terliur sudah!

J&J Cafeteria, Kota Samarahan

gambar peram yang akhirnya keluar jugak hehehehehe ...our fav food for lunch ....kalu kami gi J & J Cafe kat Samarahan, menu wajib are these ...hehehehe ...kalau kuar lunch tu tempat mmg limited ....pusing2 balik ke tempat yang sama ..pastu dok order benda yang sama LOL ......since puasa aku belum sekali pun makan laksa sarawak (tetiba teringat plak!)


mee kari ayam (fav Bemen) - dia kata kari tu kaw kaw punya


my fav laksa Sarawak ...i love the sambal ....this is my version of laksa...aku selalu soh diorang jangan masukkan udang, but instead replace it with ayam ...hehehehe

yang nie aku lupa nama ...sedap jugak ....

tapi kan aku suka mee hailam, mee bandung and bihun ladna ...kat tempat aku i.e. Kuching and Samarahan nie jangan harap ....mee hailam takde rupa mee hailam ....mee bandung selalu kuah cair and taste more like tomato sauce... i was spoilt because masa dok Shah Alam dulu ada kedai dekat opis aku yang buat mee bandung yang super duper yummy ...ladna plak, tak pernah nampak listed in any menu ....aku plan nak masak mee bandung, pastu yang nak makan tu just me and my brother ,,,,kang rugi energy plak buat ....so, tertangguh sampai la nie ...tadi plak kak long kata dia buat mee rebus ...walaweiiii terliur plak aku ......nak buat malas (resipi kak long dah bagi lama LOL) ...


Stove Kitchen, Kuching

Pastu plak sekali sekala melangkah jauh cari makanan ...so, one of the days yang aku kena attend meeting di luar Samarahan, aku ada le peluang untuk cari makan kat tempat lain ...one of that is Stove Kitchen, kat area Jalan Urat Mata (pelik kan nama hehehehe) ...my parents' fav kedai for lunch ....mak aku suka dia punya nyonya assam fish ...rasa cam kat Melaka kata nya ...hehehehe ....

This was masa aku lunch ngan my colleague, Dr Wong ....gi masa lunch on a weekday, kedai tak penuh ...servis pun cepat ....kalau weekend lambat sket ....aku order beehoon goreng ...big portion, and yummy!

fried bee hoon @ Stove Kitchen


my colleague plak order Mee Hokkien ...dia kata yang nie pun sedap


as side dish, we ordered crispy seaweed ..nice and crunchy but a bit salty ...

Nampak sedap2 kan ...hehehehe ...memang sedap pon!

4 comments:

fendifid said...

sedap dan mantap...actually memang susah nak cari mi hailam dan mi bandung yang sedap. aku pun tak tau kat mana nak cari...sebab aku paling stress tgk mi hailam cair pastu ada letak carrot la..baby corn la...konon thai punya style...memang haus. aku biasa makan mi hailam dulu masa kecik kecik yang sedap kuah hitam pekat and sayurnya hanyalah sawi. mantap.

Ejin said...

adoiiii aku yang terliur ..balik Vhina nanti nak buat mee bandung lah ...

Liz Duan said...

mi hailam suka dulu kat Brickfields sedap...cangat...
mee hokkien yg kau tunjuk tu meletopssss

Ejin said...

terus lapar biler tengok gambar kan ...LOL ....