Tuesday, August 2, 2011

Penang Trip: Jalan jalan Bukit Bendera

last trip aku berjaya jugak gi Bukit Bendera ...last year nak pi tapi funicular train tu under renovation ....before befre this nak pi selalu cancel...cuaca panas lah ...org terlalu ramai lah ...but last trip, jadi kenyataan ...walaupun a few days before we all pi tu train baru dia tu buat hal ...LOL ...dah rezeki kan ....

berkerut2 kening akak ...

After check out from Berjaya Hotel, aku haslina and bemen gi rumah parents Bemen - antar beg2 kitorang, then terus gi Bukit Bendera ....excited oooo sebab jadi tourist (masa tu, conference abis the day before) ...sampai2 terus beli tiket ...tiket dewasa RM8, and bagi budak2 and org tua (55 and above) tiket RM4 ...kalau family (2 adults and 2 kids) ada juga special price ....tapi tak ingat brapa ...

muka menunggu train ...we just missed the last one ..tapi tak lama pun tunggu ...less than 10 mins rasa nyer

the new funicular train ...naik aku rasa ok ...tapi biler part turun terasa laju sangat...cam naik roller coaster ajer LOL

sampai kat atas...aku ingatkan sejuk le ...rupanya mcm biasa ajer LOL ....cuma tengok pemandangan Penang jer lah .....and some other view ....and org pun ramai ...nak ambik gambar pun susah ..sampai nak berlaga vontot ...

yang nie guna camera Bemen ....nice overview of Penang

yang nie aku ambik ....pusing2 gambar yang sama LOL

tapi posing memang harus ...hehehehe ..aku nyampah pompuan baju biru nie ..tahu aku nak ambik gambar bukan reti nak pi tempat lain ...tercegat kat situ jugak ...just because she wanted the shade from the signboard ...aku plak nak ambik gambar berlatarbelakang kan that signboard ...tak reti bahasa sungguh ....we all dah hint hint pun buat bodo ajer ...some people lah kan ....



berlakon jap ....hehehehe

ada kuil jugak here ....as well as masjid ....and a few other attraction like meriam etc ...the kuil was eye catching ... and ada jugak show ular sawa ...sapa nak bergambar ngan ular kena bayar ...ish, malas akak ...akak lari jauh2 coz takut/geli tengok ular .....



ok lah Bukit Bendera (or Penang Hill) nie ....one of the much highlighted tourist place kat Penang ....kalau bawak budak2 sure lagi fun ...but kami bertiga datang, ambik2 gambar...had lunch ...got some t-shirt ...berga,bar some more ...and balik ...hehehehehe that's wrap up our Bukit Bendera visit...pas nie next target aku, yang dari dulu aku tak pi pi lagi is that reclining Budha statue kat Jalan Burma ......padahal aritu dah dekat, tapi tak sempat nak gi jugak ....

5 comments:

fendifid said...

Atas bukit tu patut buat coffee bean ke...starbucks ke...31 baskin robbin ke...koptitiam ke...kedai nasi kandar beratur ke..baru la best nak melepak.

fendifid said...

oh ya...biasanya kalau ada tiang bendera bergerak cam lady baju biru tu...try to snap photo nko selindungkan dia...aku rasa size badan dah leh cover...cuma ketinggian je kureng sikit...i sugeest nko buat aksi lompat and snap. LARIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Ejin said...

eeeeeiiiiii nyampah nyer baca komen ke-dua tu! tak baik tau ...kecik ati akak ...

tapi komen first mmg bernas ..kalau ada nasi kandar kat atas tu, mmg laju aku menapak ...berulang2 kali pon takpe

Liz Duan said...

dulu bnayak monyet sini

Ejin said...

ye ke? aku tak nampak monyet ...tapi manusia perangai monyet ada lah LOL ...and sepanjang perjalanan ke atas tuu nampak pokok durian kiri kanan ....sedang lebat ngan buah plak tu! kaya tuan punya ladang tu ....kalau harga durian mahal