Friday, February 3, 2012

family dinner @ Coral Seafood

suatu petang tu Jane sms kata jgn tapau makanan for dinner, and jgn soh mak masak ...dia kata dia nak belanja dinner malam tu ...rupanya dia dapat bonus ...tengah excited lalu nak belanja ...coz the weeks before tu adik aku yang bonus mega tu dah belanja makan ...we all kan dok compare2 bonus (of course kalah teruk kalau banding mgan my sister) and jane was the only one yang takde bonus ...rupanya dorang punya bonus was given before CNY ...so, excited terlebih le minah tu .....

as usual kat rumah nie, biler tanya nak gi makan apa ...jawapan nya seafood ...and malam tu biler tanya nak seafood mana ...semua tak tau ...nak ke Top Spot jauh (malas nak drive coz masing2 baru balik kerja) ...nak gi yang biasa kitorang pi tu tutup pulak, then yang the other one tak jauh from rumah tu tak nak gi coz a week before that kami dah pi sana ....so sume masuk kereta and menonong ke arah kuching le ...till I and Jane teringat pernah nampak kedai seafood along area Batu 6 ...terus g sana, and the place was crowded ...Dom gi turun and tengok2 menu and got us a table ....sebab kelaparan, terus order meng-order ...


Dish 1: Ikan masak thai style, with shredded apple and apatah ...nice, yummy ...sume org suka ...tinggal tulang and gigi jer ikan nie by the time we were done! Mak aku and Jane kata next time datang sini, dish nie adalah dish wajip ...

Dish 2: Golden Crab ...tapi essentially ketam goreng kering with telur masin ...kalau tanya aku memang SEDAP ...tapi my dad kata takleh percaya cakap aku sebab aku suka ketam ...semua ketam adalah sedap dimata aku kecuali ketam mentah, ketam busuk and ketam black pepper (aku tak suka black pepper) ...and biler Dom and my dad try, baru dorang kata sedap ...nyampah aku ...aku kata sedap dorang tak percaya ..


yang lain2 aku tak ambik gambar pon lol sebab dah busy makan ...even crab tu pun pas aku makan baru mak aku tanya awat tak ambik gambar dulu LOL ...mak aku dah tahu peel aku ....other dish yang sedap was the seacucumber soup,  yang lain lain aku tak ingat ...byk sangat dish masa tu ,

 tengok betapa concentrate nyer dorang makan ......

 adik tak jauh dari buku and bantal busuk dia .....mood dia ok malam tu, tak cranky ...selalu kalau dinner, dia takleh dok diam lama ...that night boleh pulak ....tahu semua org kebuluran kot :-)

 dah start muka boring .....


biler kami dok makan, Alistair si nakal nie dok main2 camera ...tak tau dia dok snap gambar, ingatkan dia just tengok gambar2 yang ada dalam kamera tu ajer ......so these are his photos:


tak tau dia ambik gambar till we downloaded the pictures! ada skill jugak le anak buah aku nie ....

Verdict: definitely akan makan kat sini lagi ..especially for the Golden Crab and Kerapu masak Thai  ......sedappppp, especially biler ada org belanja :-)

4 comments:

Liz Duan said...

Pepagi buta buat org lapar..dah lah food kat kantin ni kalau hari jumaat ...sodih noh!

aku rasa nak tapau ketam telur asin lah...the truth is aku geli pulak kadang tengok kedai seafood mahkota tu lol..kalau dah lama tak pergi rasa nak pergi...but everytime after makan..bula rasa berpinar tgk pekerja@ dia tu...(duan pun rasa sama mcm aku ) lol!

Ejin said...

Kah kah kah ...unlike blog arms tu, kiter purposely temeng food ...bagi org terliur ....

Kalau macam tu reaction ngko ngan mahkota, better korang start cari kedai lain ....

Liz Duan said...

oh ada banyak..

fendifid said...

AKu yang tak minat fish pun tgk kerapu masak thai tu rasa cam berselera.

Tapi ketam tu rupa cam tak menarik