Wednesday, February 8, 2012

Jangan tiru macam saya ....

Am so relieved this morning ...setelah 3 bulan dok mencari segala original copy of my certificates from uni, akhirnya pagi nie baru jumpa .....itupun setelah aku tunggang langgang kan opis aku ...setelah aku tunggang langgang bilik aku, almari aku, rak buku aku ...semua aku dah take apart in the futile search of the certs ....pagi tadi baru plan nak tunggang langgang kan stor, in kes certs termasuk kat kotak2 dalam stor tu ...tapi mak aku bagi cadangan yang aku tak brapa bekenan ..sia soh aku gi cari kat kotak yang berdebu tahan gamban ....coz kotak tu atas almari bilik dorang ...debu coz dah lama tak diusik ...aku malas nak check tu coz of the debu ..in fact tak terlintas pun nak check kat situ ....tapi kat situlah folder certs aku!!! aku ingatkan aku cuma misplaced my educational certs ajer ,....rupanya the wholw folder ...termasuk birth certs and all ...giler kan??? ...sebab tu, tajuk posting kata JANGAN TIRU MACAM SAYA ......

sekadar gambar hiasan ..takde kena mengena ngan story aku lol tapi nak tunjuk aku ngidam benda nie ...chicken and mushroom noodles from SCR Jalan Song

Aku take for granted yang sijil2 aku tu in safe keeping ...mentang2 dah ada kerja takde lah nak pakai sijil2 tu lagi ..takde lah nak tayang sijil untuk minta kerja .....so, i completely tak sedar the whereabouts of my sijil till I have to use it ....rupanya i took the folder home back in August, biler kami pindah opis ...and i left it dalam beg  and letak bawah meja tepi tangga ...my dad nampak and he took it sebab takut anak2 buah aku kacau (or even worse koyakkan) ..and he completely lupa nak cakap kat aku ....dia baru ingat biler aku jumpa benda tu semua tadi .......moral of the story: jangan letak merata2 ...and jangan simpan sampai too hard to find lol ...

I admit that it is my mistake ....and a silly one at that! so, jangan tiru macam saya (gaya Saloma) ...tapi adakan anda pasti di manakah sijil2 anda sekarang????? anda pasti??? hehehehe

4 comments:

fendifid said...

ha ha ha...lawak. Aku pun biler nak pakai nak apply kerja bawru sibuk nak cari.

Ejin said...

hahaha tak pernah nak kisah sijil2 tu kat mana till tetiba diperlukan ...menggagau carik satu rumah ...sib baik jumpa, if nor terpaksa PLan B - get a replacement copy from my uni :-)

Liz Duan said...

mende lah...aku semua ada dlm files molek.duan, aku,afi, aimran semua ada sorang satu files utk all sijil sijil..For the boys from smart readers punya sijil ha...ha..

Ejin said...

lol nampak sangat liz nie spesis yang endangered ...tak ramai kot macam ngko hehehehe ...

P/S mai le sini tolong aku re-arrange files aku ...plz?