Friday, February 10, 2012

Ponteng sekolah

Hari nie my superboy nephew tuang sekolah ....dia takleh nak bangun ...bangun2 jer rebah balik and sambung tido ...bangun2 jer baring balik ....I had to call the teacher kata dia tak gi sekolah tadi ....the reason nya adalah sebab dia tido lambat semalam ...we all soh tido, budak tu terkinja-kinja lagi buat lion dance kat living room ....sampai aku halau dia masuk bilik baru dia masuk ...itu pun jap2 kuar masuk kuar masuk ...tak tido2 ...end up dia keletihan and kesiangan ......

gambar masa first week sekolah aritu ...cucu manja atok!

This is actually the second time dia ponteng ....first ponteng aritu was a day after dia kata teacher marah dia ...according to my nephew yang maha sensitive nie, teacher says Alistair stop talking ....please sit down ....eleh eleh itu pun nak merajuk ..cam sapa tah???? lol and dia ada ati kata cikgu dia tired sebab tu cikgu tak buka sekolah ...tired like Al kata nya ...boleh??? tapi masa tu dia letih coz baru balik from kampung Jane (after CNY) so kami biarkan ajer ...my dad kata ponteng sekali sekala takpe ...lagipun dia baru sekolah ....this is very contradictory ngan advice my dad masa zaman aku adik beradik sekolah dulu ....dia tak bagi langsung kami ponteng .....kena gi sekolah, unless deman or sakit ...kalau dia busy, my atuk akan antar aku ngan adik2 aku gi sekolah ....nie tidak, cucu manja dia tu boleh dia kata ponteng sekali sekala takpe ...kesian budak tu letih ....biler aku tanya why the change of perspektif sekarang, dia kata dia tak bagi muka kat kami coz kami hanaya 1 year ajer tadika ....Alistair plak baru year 1 tadika ..next year tadika lagi ...so this year boleh tuang tuang sket...tapi next year baru strict ....ehhh macam tu pun ada ka???

Tapi budak kecik bucuk masam nie ok sebenar nya ...dia excited sekolah ...cuma ada lah a few times yang dia tak larat ...too tired ...bangun lambat etc ....so kira ok lah tu .....hope this will not be a frequent event plak!

and just now my sister WhatsApp i kata dia baru kol rumah ....Al tengah merajuk kat rumah sebab nak gi sekolah ....dah petang baru rasa guilty nak gi sekolah ...aiyoooo sure tantrum le dia kat rumah tu .....dah le today friday and esok and lusa memang takde sekolah hehehehe ....lama dia nak tunggu sekolah bukak on monday

6 comments:

fendifid said...

kecik kecik ponteng sekolah takpe...jangan macam mama ejin dia...dah kat college dok ponteng. Lariiii.

Ejin said...

Selalu ke aku pontengnmasa college? (buat buat lupa lol)

Ejin said...

Darjah 1 till form 5 aku punya school attendance perfect ok! Amat membanggakan ....sampai A Level start goyah ...sampai uni, terus hancus lol ...adoiiiii aku doakan jgn lah budak2 tu ikut macam aku nanti ......

Kat A levels, aku ponteng ada geng ...sapa lagi kalau bukan room mate aku yang rambut maggie tu ...hehehe

Liz Duan said...

ha..ha..kuat sekali ponteng...tapi result tetap meletup and should i continue???...ha..ha..ha...
About Al...kan masin mulut aku..minggu pertama ok...habis bulan pertama mula buat hal sikit...kang tunggu darjah satu dgn sekolah ganti lah...aku mmg ponteng kan aje kalau sekolah ganti ni....kesianlah budak...
HAri ni ada sekolah ganti..adib dah malas dah tu....ishhhhhh

Ejin said...

sekolah ganti apa awal2 tahun cam nie? aiyooo ...stress budak2 ngan class tau ...lol

Al bangun kol 6.30 pagi nie and kata nak gi sekolah ...dia belum faham konsep yang weekend tu cuti ..suka ati dia jer nak sekolah, tak nak sekolah lol

Liz Duan said...

sekolah ganti for CNY