Friday, February 10, 2012

Beach break - nak pilih yang mana satu?

Baru bulan Februari tapi rasa cam dah lama nar dalam 2012 ....aku dah terbayang2 nak lepak tepi pantai nie ....banyak sangat kerja kena buat at the moments, and the fact that I am living in a "uncertain period" this year menyebabkan aku takleh plan ahead ...usually at this time of the year, aku dah beli 2-3 tikets for holiday ...this time last year aku dah pun melawat Jakarta/ Bandung ....tapi this year berbeza sekali ...takleh nak commit takut tak leh pergi ...that is why aku dok terbayang2 beach holiday nie .......since takleh gi jauh2, a short break with family tepi pantai pun jadi lah ...to get that holiday feeling :-) ....Krabi, Phuket, Bali semua tu kena tolak tepi dulu ....pilih destinasi local dulu nampaknya ...atas sebab kekangan masa ...

Pilihan aku: Damai Puri Resort (kalau aku tak kedekut and lupa daratan tentang CC)

Aku nak try Damai Puri (used to be known as Damai Lagoon) .....aku tak pernah gi lagi since dia tukar management nie .....tapi check2 kat website nya (click here), nampak cantekkkk ...harga pun cantekkkkk ...kang aku stress stress, aku pejam mata and book ajer kang .....tengok view cantek macam nie berbaloi le kan spend $$$ ...lagipun niat nak bawak family (hehehehe untuk menyedapkan ati) ...

heaven jer kan? Gambar aku ambik from website Damai Puri


Pilihan ke-2: Damai Beach Resort (kalau aku berfikiran waras)

Yang nie pun ok ......aku selalu dok sini ...and tempat dia pun cantik ..and the rate is cheaper than Choice # tadi hehehehe .....and tempat #1 and #2 nie sebelah sebelah ajer pon ....both di bawah Gunung Santubong ....kat dua2 tempat nie aku boleh jadi Puteri Santubong :-) ....







Pilihan my dad: Sematan or Lundu 

My dad plak prefer Lundu or Sematan punya pantai ..sebab he thinks (and i know he is right) that Damai is over rated, over commercialized and over crowded ....dia kata Lundu and Sematan are more easy going ...tapi accommodation kat sini takde lah standard Choice # 1 and #2 tadi .....we have been here before ...tapi kalau gi lagi, I want to try another resort kat Lundu ....tempat yang aku selalu gi lunch when I did my fieldwork kat area nie ...looks ok jugak .....


Sematan Beach - May 2011


OAP model (OAP = old aged pensioner) hehehehe



Pilihan my mom:

Mana-mana ajer kata nya ....asalkan dapat pergi jalan2 ...LOL best kan my mom ...hehehehehe dia kata Santubong Resort (takde dalam list aku) pun ok ...coz tepi pantai ....

Santubong Beach @ May 2010

emmmmmm .....nak pilih tu no hal ...cuma nak carik time tu yang masalah sket!

4 comments:

fendifid said...

Biler nak book Avillion or Cosa del Rio?

Ejin said...

Tunggu korang decide on the date lah ...

Liz Duan said...

adoi jalan kat tempat sendiri ni cam boshan aje...stress aku lagi kalau keliling tu kampung...keluar hotel stress tengok persekitaran ha..ha..ha...tapi kalau dalam malaysia ni duduk aje dalam hotel ...enjoy teh hotel facilities..
Plan nya nak gi mana kita ni?bila? cuti sekolah ramai orang...ada cuti yg pendek ke?

Ejin said...

lol ..kang plan plan tak jadi ...tu yang aku malas ...aku no commitment, so korang make the plan and aku akan hadirkan diri ku ini