Monday, February 6, 2012

Kenduri di Astana Raja & Cendol Bakar

Tadi check out awal dari Apartment kat Melaka tu. Sebab nak ke Astana Raja untuk attend kenduri. Adik biras aku buat kenduri kat rumah mertua dia...untuk ke Mekah buat umrah end of this month. Aku siap roger roger abang aku mintak direction. Pastu Abang aku suggest ikut jalan Alor Gajah/Tampin. Along the way teringat yang Fazli, husband Dalind terror bab bab jalan kat Alor Gajah ni...terus roger Fazli. Cepat je dia tangkap biler aku describe aku kat sekian sekian...terus dia bagi direction yang tepat lagi padat. LOL.
Dalam keta je...Ej mesti dok main dengan Handphone aku. Sampat habis battery HP dikerjakannya.
Time makan...lauk pauk punya la banyak sampai tak tahu mana satu nak makan. Semua nampak sedap. Dengan cuaca panasnya...aku makan sikit je la. Banyak minum air.
Kueh talam ubi yang Liz dengan Ejin kata favourite memasing. Lepas dah lepak lepak...time balik nak minum dulu, air sejuk takde...yang ada nescafe panas. Fid kata kalau jumpa kedai runci berhenti dia nak beli air sejuk...sebab dahaga sangat sangat.
Lepas drive 10 minit nampak banner ni...kat tepi jalan. Aku dengan Fid dok tertanya tanya apa ingredient yang di bakar untuk masuk dalam cendol ni. Aku ingatkan kelapa bakar. Pastu jumpa kedainya terus berhenti. Aku g order...makan dalam kereta.
Cuaca tengah panas...pastu tengok je cendol ni tak sabar sabar nak layann...sekali rasanya sedap mantap la pulak. Since baru lepas lunch...takde la repeat order...tak baik ikut nafsu...apakah? Yang lecehnya...kedai cendol ni kat area Rembau. Tempat yang tak amat la jarang aku lalu.

Dalind kata, cendol Bakar ni ada branch kat Ijok. Nanti dia nak tunjukkan tempat kat aku dengan fid...boleh layan seefood sekali katanya. Nanti nanti la kami plan. Oh ya...takde bahan bahan cendol yang di bakar ye...Bakar tu nama pemilik kedai ni. Encik Bakar.

6 comments:

Ejin said...

Lawak cerita cendol bakar ngko lol ...tapi godaan cendol tu very hard to resist ...aiyoooooooooo ...it is time to visit melaka again lah ...

fendifid said...

Ejin...kalau g melaka...stay kat hotel baru tu...meletops.

Ejin said...

Ntah biler la aku free gamaknya

fendifid said...

G weekend la. Reunion.

Liz Duan said...

mmg kaki cendol kau ni

Ejin said...

set the time and the date ...give me one month notice ...aku akan datanggggggggg jua.....