Tuesday, February 21, 2012

Kalau dah takde kerja tu ....

sejak dua menjak nie banyak sangat dugaan yang datang ...terlalu berat kekadang tu untuk memikul nya ...tapi there is nothing I much I can do  ....except menyumpah seranah, menangis sampai kering air mata or ketawa berdekah2 like org giler ...not sure whether to laugh or to cry, so i did both ....malas sebenar nak layan kerenah manusia jahat macam nie tapi biler ia dah mengaitkan soal maruah, itu sudah melampaui batas ...apa yang aku mampu buat adalah berdoa agar nama aku dibersihkan ...agar kebenaran akan tampak jua ...but in the meantime, aku hanya mampu menangis ...ketawa ..bersedih..mencarut dan mengadu pada kekawan2 who are always there for me (you know who you are ...sayang korang semua!)

Unlike the evil one, i will not tell tale ...tapi bak cerita tacos si fendi, baik aku cerita benda lain ....how do i distract myself from this nasty event - dengan menonton drama Nora Elena ...lol aku tahu aku ketinggalan boat ...org dah berkurun lama tengok drama tu, tapi aku baru tengok last week ...nasib baik Atie ada download the whole 24 episodes ...so friday night start marathon drama nie ...and by midnight aku dah terhook ...dah jatuh ati pada Seth kah kah kah ......and by sunday dah abis khatam the whole drama ...drama nie berjaya mengubat ati aku yang tengah panas nak bunuh orang tu ....and berjaya mengalih perhatian from berfikir yang bukan bukan ....

 (source: Fan Page Aaron Aziz)

Aku suka watak Seth tu ...I mean satu Malaysia dah anggau ngan watak tu, tapi aku baru tahu last weekend LOL ...but realiti nya kan ...tak akan ada manusia lah macam tu ....ansem, macho, sabar, romantik, peyayang (Fendu sila tambah ....LOL Fend is a fan of the drama jugak kot!) ..i even told fendi kalau aku bagitau korang in the future that I found org yang sebijik karekter Seth tu, please hit me in the head and sedarkan aku ...coz, nobody is that perfect lah ...aiyooooo, tu yang heran ada org anggau tahap gamban ngan Seth, sampai antar surat bantahan jangan siarkan drama Nora Elena lah ....sampai ada yang marah laki dorang coz tak seromantis Seth lah ...it is all a lie lah people, lakonan semata2 ..even Aaron Aziz sendiri ada kata dia tak lah sebaik Seth itu ....hehehe but it is a sweet drama, mampu mengalihkan duka lara aku sekejap  ....and the songs pun aku suka esp Asfan's Terhenti di sini ....part paling suka is boot full of flowers ...sapa tak nak flowers kan? spa tak nak being treated like a princess kan?

tadaaaaaaa ....scene fav! Source from this blog


Moral of the story, daripada mengaibkan orang ...daripada mengumpat orang, daripada memfitnah orang ....buatlah kerja2 berfaedah ....kalau dah takde kerja sangat nak buat, gi lah tengok tv ...tengok cerita2 yang ada kat tv tu .....atau tulislah skrip and antar lah kat producer mana2 ...boleh gak dijadikan drama or filem, dapat gak duit ...daripada mengumpat buang air liur dan menjatuhkan org ajer ....aku masih boleh bersabar, tapi tipulah kalau aku kata emosi aku tak terganggu ....i just pray to God that I'll keep my cool ...and minta semoga aku dijauhi daripada org sebegini in the future

Liz, Fendi, Ita ...kalau korang dekat dah lama aku ajak korang berkampung kat Secret Recipe ...kiter makan makan dan makan .....you guys rock!

4 comments:

fendifid said...

Sabar je la...dugaan di awal tahun. Ada hikmahnya tu.

Betul ke takde SETH kat dunia ni? Aku rasa ada. Korang je tak jumpa lagi. Fid kata dia dah jumpa seth . Aku la tu. Lariiiiiii.

Ejin said...

Yes, aku cuba bersabar but it is not easy....aku kan pelakon airmata ....malu weyyyyy asyik nangis ajer ...and sabar is not my virtue ....

Ejin said...

Seth ada???? No no no ...tipu semata- mata ...i still dont believe it ....amboi Fid, untung nya dah jumpa your Seth yea ....

Liz Duan said...

haiyo tak tengok lah cite ni? dok marathon hong kong sekarang ni..