Tuesday, February 7, 2012

Jalan Jalan cari Makan

Ni aku nak mencoret sikit pasal trip ke Melaka...siaran ulangan jalan jalan cari makan. Kalau ikut plan asal nak ke Penang, pastu tak jadi sebab ada kenduri kat Rembau tu. Malas nak cari apartment kat PD...cam lawak je kan...terus ke Melaka la...sebab ada agenda JJCM.
Aku rasa...hotel ni cun bangat. Kat depan hotel ni ada pintu gerbang cam kota A famosa. Pastu hotel ni betul betul dekat dengan Jonker street...kedai asam pedas hajah mona, jetty bot dan lain lain. So jom kiter re union kat sini jom.
Agenda wajib kalau ke Melaka...cari Cendol Durian. Zara pun excited nak makan cendol. LOL.
Honey lime juice ni sedap gak. The kids konon tak nak cendol...so diorang order air ni. Sekali biler rasa cendol tu sedap...siap memasing ajak repeat the next daynya.
Harga satu RM5.80.
Rasa tetap sedap meletops. Memang the next daynya aku repeat ke sini lagi. LOL.
Dekat dengan kedai cendol tu ada HRC shop. Kecik je kedainya. Orang ramai kat area ni sebab ada naga besar...so orang sibuk nak berposing dengan naga tu. Aku tak beli apa apa pun kat HRC ni...sebab baru sangat dok shopping tee HRC London.
Lepas dah puas makan cendol...pi cari Seafood pulak. Aku siap tapau asam pedas Hajah Mona bawak ke kedai seafood ni. LOL. Ketam sambal yang tetap meletops.

Hari Sabtu datang ke Seafood Muara Sungai Duyung ni dengan adik aku Ana & Kids and Kak Lang aku. hari Ahad datang lagi bawak mak aku, adik aku izal dan Kak Yah aku.

Hari Sabtu...walau pun orang ramai tapi Ok lagi tak tunggu lama pun for food. Hari Ahad masa repeat orang terlalu ramai sampai nyesal datang sini...LOL. Nak dapat meja beratur, nak ambik seafood beratur...pastu yang paling lawak...nasi habis...malas nak tunggu kami ratah lauk je. Dah 2 kali aku datang ni masa orang ramai...nasi habis. Very the hot tempat ni...but hampeh sapa yang jaga bahagian nasi tu...tak reti reti ke nak budget masak nasi cecepat biler orang ramai dok beratur tu kan. Moral of the story..kalau nak datang sini time cuti umum...datang awal.

4 comments:

Ejin said...

Dear cendol and ketam, kenapa lah anad berdua menggoda aku di pagi yang hening ini ...aku tahu lah kiter dah lama tak berjumpa, tapi tak apa..akan ku usaha kan jua merentasi laut china selatan untuk menghadap mu wahai cendol and ketam ...

P/S Cik Asam Pedas jgn kecik ati, aku akan menemui mu jua nanti ....buat sementara waktu, korang layan jer lah Fendifid sekeluarga tu yea Cik Cendol ...huhuhuhu

Liz Duan said...

ha..ha..ha..ejin dah lalok..actaully aku rasa aku tak pernah rasa cendol durian...

apa nama hotel tu?
nak google..

Ejin said...

Cosa something something kan? masa aku gi Nov 2010 dulu sedang dalam pembinaan ..we saw it masa river cruise aritu

fendifid said...

Cosa del rosa. Cun melecun. Trauma ejin ni. Lol.