Monday, February 27, 2012

Men Chillies.

Semalam petang kami ke KLCC sempena motherhood fair. Berkobar kobar nak pergi look see look see kot kot banyak barang menarik kat situ. Tapinya Non Ado.
Fetch Fid kat Gardens Midvalley sebab dia ada karoks session dengan kengkawan dia. Malas nak buang masa kat MV tu kami terus ke KLCC aje.
Feeling feeling kat Hyde Park sebab tepi fountain tu kan taman. LOL. Tapi biler dah look see look see kat fair tu...rasa cam entah apa apa. Baik lagi aku g ronda ronda kat KLCC terus...masuk kedai kedai barangan baby...lagi puas hati kot. Takde beli apa pun kecuali sabun basuh botol susu dan mainan for Zara.

Lepas ronda lebih kurang, perut dah nangis mintak makanan. Terus ke Chillies aje.
Zara dapat duduk kat baby chair suka la dia. Tu pun bertahan 20 minutes je sebab dia dah ngantuk nak tidur.
Ej yang happy bangat dapat macaroni and cheese dia tu.
Senang je kan nak buat benda ni..tapi tak pernah lak buat kat umah. Kalau nak makan pi chillies aje order children free food.
Chicken ni sedap bangat. Sauce tu yang power. Semua agreed patut order lagi on our next visit.
Lamb Shoulder idaman kalbu. Selalunya tak order ni kalau takde geng sebab Fid tak suka lamb. Since kali ni tak order Fajitas...boleh la aku layan lamb sedap bangat ni.

Fid nak layan nachos combo aje sebab dia tak lapar sangat. Tapi rasa cam kureng lak this round. Lepas dah kenyang singgah beli famous amos dengan garrets sebelum balik. Kawan aku kirim garrets perisa premium yang ada kacang macadamia tu tapi tak merasa. Lepas 15 minutes aku beratur...rupanya dah habis. Nak tunggu diorang masak ambik masa berjam jam...so aku beli untuk diri sendiri aje...chicago mix punya. Ada cheese and caramel.
Baru je ambik stok sambal kering ni...untuk di export ke London. Meriah sambutan orang London dengan sambal kering ni. Almaklum, tokey sambal nya hensem. Lariiiii.
Masa kat chillies tak order dessert pun sebab dah kekenyangan. Tapi rezeki nak dapat makan dessert jugak...member aku buatkan pavlova sedap meletop ni. Very mantap...within 5 minutes licin. Ej yang kononnya tak nak...lepas rasa sesudu terus mintak sepotong. Member aku buat besar...bahagi 4 dapat size yang kat delicious tu. Dia buat kan aku dessert ni sebab aku tolong dia beli hangbag Long Champ masa balik kampung hari tu.

Rasa cam dah lama tak buat posting pasal makanan. Sebabnya Mood malas menyerang. LOL.

6 comments:

Ejin said...

hahahaha posting makanan dah kembali ...yeeeeaaahaaaaa!!!!!!

btw tersangat lah comel nya si Tasha kat baby chair tu ...rasa nak cubit2 je!

Ejin said...

i love pavlova ...tapi part nak buat meringue tu yang malas ...hehehe kawan ngko tak kesian ke kat aku, antar le sket ke sini ...

fendifid said...

Aku sekarang dah kurang makan. Selalu diet je. Lol.
Pavlova tu finish within 5 minutes. X sempat sampai airport pun. He he.

Ejin said...

melampau tu ...gone in 5 mins huhuhu ...

Liz Duan said...

ohh i miss Chillies... That choney chicken is Angah's fav...
Tasha is getting more adorable everytime picture is posted here...d very d amoi...
I am not a dessert person...so so aje....a

rasa nya cam dah lama tak baca blog ni hu..hu...

Ejin said...

tu dia, liz dah marathon komen ...heheh welcome back our busy sista!