Friday, June 5, 2009

Attend wedding Darling

Masa nak ke wedding Darling Ngasri kat Jln Ipoh tu dengan confidentnya aku ikut Jln Duke. Pastu keluar kat Jln Sentul. Terus ke kanan...kisahnya salah jalan. Call member aku...siap kacau dia tengah tidur mintak direction. Ikut Jln kampung Batu akhirnya sampai jugak. Tapi dah lambat la masa tu. Eatwan sefamily dgn Zamreen sefamily sume tengah syok makan masa kami sampai. Sebelum pi ke wedding tu hari memang tengah panas berdengung. Aku sms kak long. "kat umah pun dah berpeluh sakan...kat taman camne la gayanya?". Kak long jawab "Macam Hyde Park, London". Padahal masa kat taman tu. dia lah yang paling sibuk cari tisu nak lap peluh. Sib baik makeup ala ustazah Masitah tak cair....lariksssss
Ej tengah ghairah nak jumpa Idol dia. Sape yek idol EJ ni?


Haaaa...ni la idol EJ. pantang ada muka Anne kat TV...sure EJ dok adap tak kasi tukar channel. Masa dulu when I told her Anne ni adik Auntie Liz...she was so excited nak pergi beraya umah Liz sebab nak jumpa Anne. Akhirnya dapat jugak dia jumpa. Tapi sebelum dapat ambik gambar ni pun siap sentap lagi...ada drama swasta sikit dia dgn mummynya. Sib baik ada Auntie Liz dia penyelamat keadaan.


Ej dan Anne Ngasri.



Dato' Duan...usher paling sibuk haritu...larikssss. Adip yang macho dan peramah. Hafiy lak tengah sentap ke tak dapat turun? Kena pegang je dek mama.


Ini je gambar Eat yang ada? Apsal ek??? Sibuk beraksi dengan anak-anaknya. Ejin kalau nko ada...boleh aku snap gambor betajuk "empat bulatan semetrical"....kah kah kah.

Buat memek muka sebab tak dapat minum ais.

Anak sulung Eat.

Garangnya muka.

songket tu...Biar lah 40 degree celcius pun...katanya...lariksssss


Daddy fen, Ayah Zam, adam dan alif

Ahmad Afi - flower boy dengan cousinsnya


Aimran the genius. Flower girl paling cute sekali. Makan brown rice...sebab tu kecik katanya....larikssss.


The only gambar yang aku dapat snap takde kacauan.




Tengok lah betapa ramainya photographer.





Gambar ni EJ yang snap. dapat dia menyelit kat tengah tengah photographers yang ramai tu untuk snap gambar ni. Seriusnya muka afi. Panas sebenarnya.



Ada gaya kan EJ jadi photographer. Loud and clear gambar yang dia snap.

Ada gak gambar Eat. Kalau tak sure Ejin marah aku nanti.
Mama reen, Eat, Mard dan Mummy fid.

FenFidSha dgn Mard. Kakak pengantin lelaki. Classmate fenfid kat STPD.


Zamreen's family.

Sebelum balik. Ambik gambar dengan Kak Long...usher no 2 paling busy hari tu. Bukan busy layan tetamu. Busy cari tisu. larikssss... tapi sebab Kak long lah kami dapat duduk kat meja yang betul-betul mengadap blower. Thank you Kak long for the invitation and tolong chopkan meja.
Kak long ni kakak pengantin pompuan. Kiranya adik kengkawan la yang kahwin ni. What a small world.

Pantang nampak bunga.

Sebelum balik.

Outstandingnya alif. Nak lawan daddy ke? Nanti daddy ajar camne nak coverline.

2 best frens yang senyum dalam kepanasan. Kalau ada air terjun. Diorang berdua dulu yang akan terjun.

8 comments:

fido said...

camna aku tak buat drama swasta? boleh si misha dok tercegat tegok si anne kat enterance?? Bila aku dok usha dia suruh ikut aku g tmpt duduk.. statment 'melodi' dia was "misha x penah salam artis la mummy' !!! hangin aku satu badan & pastu aku lak bt tis statement "haa.. pi salam auntie liz 1001 times.. dia pun artis dulu'! baru ler dia nak gerak sket ke tmpt duduk!

Liz Duan said...

sedap mulut fend ni kata aku ustazah mashitah...malas akak!

Ejin said...

amboi korang ...nak jeleskan ak ke???? cantik baju kak long ...tapi abang long tetap maintain gaya dato' dia!

Fend and Fid, korang cakap le kat misha...aku pun pernah jadi artis dulu ...kata kak long, abang long, aunty ejin, daddy and aunty eat dulu satu group hehehehe

Liz Duan said...

hello ejin mana lu pergi!

Mard said...

fendi, mohon bantuan... hehehe... mak aku kepingin nak gambo yg adik aku lalu bawah flower arch tu. kitorang takde gambo tu... pengantin jalan terlebih dulu. my mom, tertinggal kat belakang. aku? lagi tertinggal. so, buleh ko email tak gambo2 tu? actual size.

Ejin said...

Aku balik kampung for Gawai lah liz....la nie sedang fieldwork..next week plak masuk kelas macam aritu ...22nd june baru full time kat opis!

korang rindu aku ke???

Liz Duan said...

rindu sgt kat mek ejin

Dazzling said...

ehem..ehem..tumpang lalu...

hope x terlambat to say thank you datang wedding kiter..walaupun mmg dah lambat.. perantinnya pun dah dapat baby :)

pasti u all x bleh lupakan memori mandi peluh kan kan kan...