Sunday, June 28, 2009

Dinner at Rainforest Pavilion

Tengah hari semalam bersungguh sungguh aku try book tiket for Transformers. Habis sume panggung around KL aku tried. Showtimes pun from 8pm sampai 12am. Sumer penuh. Yang tinggal pun front row jer. Finally I managed to book show 9pm kat GSC Pavilion. Tapi Zamreen's family hall 2, Nuarlin's, Fid and EJ kat hall 13. Aku sesorang je kat hall 12. Kisah lanjut kat blog ronggeng. Pastu sume ngadu sakit tengkuk kecuali aku je tak. He he he.

Nuarlin dgn Zamreen lambat sampai so aku, fid dgn Ej pi dinner kat Rainforest dengan harapan menggunung nak makan fettucine cabonara macam yang kat Rainforest Sunway tu. Hampagas je sebab menu lain. Tak sama. Kat sini takde cabonara. So we order la benda benda ni and semuanya mengecewakan.
Ni fid punya Curry Pie. The pastry tu lembik macam tak cukup bake. Tapi biler tanya kat waitress tu dia kata memang macam tu. yang kat Secret Recipe and Dome punya crispy. Tapi dalamnya bukan mushroom soup tapi curry. Ada rasa sikit sikit macam tomyam sebab ada daun limau purut. Currynya sedap tapi pastrynye sangat sangat tak sedap.
Yang ni lak Popue Pasta. Pada aku tak sedap la. Ej makan sikit je. Fid tak suka langsung. Waitress tu pun ada tanya kenapa kami tak habis makan. Pastu cakap la kami tak suka. Dia bagi pen suruh complaint tapi malas la. Maybe pada orang lain sedap.



Beef Nachos. Rasa ok je tapi yang kat Chillies lagi sedap.

Drinksnya Rm12 satu. Pineapple dgn mango jus je yang cordial punya. Bukan fresh. Ej ordered 100 plus pun Rm12.



100 plus yang mahal. Tapi yang Ej minum tu mango jus aku.


Tak bawa camera. So gambar sume blur. Dok pakai HP murahkan. Biasalah. Tak cukup cahaya gambar blur sesado.

Kat belakang tu ada stage kecik tempat Group Freedom buat performance. Tapi show start kol 9.30pm. Tak sempat la kami nak layan.






Lain kali tak nak datang sini la. Walaupun aku dapat 15% discount tapi makanan tak kena dengan selera. Biler yek nak ke Rainforest Sunway? Tunggu kak long belanja la kan kan kan.

3 comments:

Ejin said...

curry pastry tu nampak cam dough yang belum dimasak lah ...hehehe nampak tak sedap ...aku dok teringat Rainforest Sunway maaaaa

fendifid said...

itu la pasa but 2 waitress kata memang macam tu. hampeh. gambar kat menu kan main lawa lagi.

Liz Duan said...

apasal phone camera kau ni teruk sgt...aku tengok first few gambor pun dah agak ini mesti phone punya...